منافی: هیچکس از این دربی لذت نبرد/ ترابی به شوک نیاز دارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۰۱۲۷
منافی: هیچکس از این دربی لذت نبرد/ ترابی به شوک نیاز دارد
جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا با اشاره به کیفیت بد دربی 97 تاکید کرد برخی عوامل دست به دست هم داد که تساوی در این دیدار با 90 دقیقه بازی کم افت و خیز همراه شده و در مجموع مسابقه با کیفیتی را از پرسپولیس و استقلال شاهد نباشیم.

جواد منافی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران، در مورد جدال سرخابی‌ها به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه دیداری که قبل از برگزاری آن تبلیغات زیادی در موردش انجام می شود، این بار هم از سطح کیفی بالایی برخوردار نبود و با وجود این که دو تیم با توجه به شرایط شان به پیروزی دیدار نیاز مبرم داشتند، بار فنی زیادی نداشت و کاملا مشخص بود که ترس از باختن مربیان دو تیم را برای این بازی محتاط کرده بود تا تماشاگرانی که انتظار یک بازی مهیج را داشتند، به هدف خود دست پیدا نکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در نیمه اول استقلال شروع بهتری داشت و یکی دو بار هم صاحب موقعیت شد اما این روند برای این تیم ادامه دار نبود و پرسپولیس مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی در ادامه از برتری نسبی خود استفاده نکرد تا در ادامه کار بیشتر زمان بازی به حضور دو تیم در میانه میدان و اعتراض به تصمیمات داور بگذرد به طوری از دقیقه 30 تا 45 هیچ اتفاق خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد.

پیشکسوت پرسپولیس صحبت‌هایش در مورد نیمه دوم را این گونه ادامه داد: در نیمه دوم پرسپولیس به نسبت حریفش، کار را بهتر پیگیری کرد اما نتوانست از موقعیت ها استفاده کند و در ادامه هرچه به پایان بازی نزدیک تر می شدیم دو تیم محتاط تر از قبل می شدند تا در نهایت بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

منافی درباره علل اصلی افت کیفی و فوتبالی دربی به خبرنگار برنا گفت: علاوه بر ترس دو تیم از باختن، ورزشگاه خالی از تماشاگر و غیبت هواداران دو تیم هم مزید برعلت شده بود تا انگیزه لازم برای بازیکنان در طول بازی ایجاد نشود. شما فرض کنید بازیکن وقتی وارد ورزشگاه شود و با 100 هزار تماشاگر روبرو شود، صددرصد انگیزه بالاتری را از سکوها می گیرد. نکته دیگری را که باید برای این دیدار خاص به آن اشاره کنم که تاثیر مستقیمی در کیفیت بد بازی داشت، کری خوانی هایی بود که از جانب مدیران دو باشگاه طی بیانیه هایی یکی دو روز قبل از بازی انجام و منتشر شد، بیانیه هایی که بدون شک حتی هواداران دو تیم هم از آن استقبال نکردند و در ایجاد استرس بین بازیکنان و مربیان دو تیم نقش زیادی را ایفا کرد. در مجموع باید بگویم این بازی بار فنی نداشت و هیچکس از تماشای آن لذت نبرد.

چپ پای اسبق پرسپولیس در مورد عملکرد آقایی به عنوان دفاع چپ سرخ‌ها عنوان کرد: در این دیدار سعید بیشتر در فاز دفاعی کار می کرد و کمتر در کارهای تهاجمی حضور داشت، این در حالی است که او این قابلیت را دارد که در حملات مشارکت بیشتری داشته باشد.

او در ادامه عملکرد مهدی ترابی را مورد بررسی قرار داد و گفت: مهدی بازیکن خوب و تاثیرگذاری است که در یکی دو فصل اخیر بازیکن موثری برای پرسپولیس بوده که این روزها از روزهای اوج خود به دور است. به اعتقاد بنده او برای بازگشت به شرایط ایده آلش به شوک نیاز دارد. ترابی با وجود توانمندی های زیادی که دارد در دربی کارایی و حضور خوبی نداشت، به گونه ای که من فکر می کردم یکی از گزینه های تعویض باشد. به هر صورت او از نظر بدنی و روحی باید تقویت شود تا بتواند برای پرسپولیس و تیم ملی ستاره همیشگی باشد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس در ادامه چند بازی خانگی را در برنامه دارد که باید از این امتیاز نهایت استفاده را ببرد. در حال حاضر فشردگی امتیازات بسیار زیاد است و با یک پیروزی شرایط و جایگاه تیم ها تغییرات زیادی می کند. پرسپولیس از بازی با هوادار باید برای کسب پیروزهای متوالی استارت بزند تا بتواند در این دیدارها با جمع آوری همه امتیازات جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کند.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز