امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید؛

سلطانی فر: باید به باشگاه های ورزشی به عنوان یک محل درآمد نگاه کنیم نه محل هزینه/ وام صندوق کارآفرینی با سود کم در اختیار باشگاه های خصوصی قرار می گیرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۸۴۷۸۳
سلطانی فر: باید به باشگاه های ورزشی به عنوان یک محل درآمد نگاه کنیم نه محل هزینه/ وام صندوق کارآفرینی با سود کم در اختیار باشگاه های خصوصی قرار می گیرد
تفاهم نامه همکاری در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امضای تفاهم نامه همکاری در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و  اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در محل ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت.

دکتر سلطانی فر در این جلسه با اشاره به اینکه سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده اظهار داشت: شعار اصلی بنده برای اینکه بتوانم رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی بگیرم فعال شدن اقتصاد ورزش بود. 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در جهان هر روزه بنگاه های زیادی در امر ورزش فعالیت می کنند در ایران نیز باید با بهره گیری از بنگاه ها این امر را رونق ببخشیم. این موضوع باید با جدیت انجام شود. اقتصاد ورزش در تمام کشورهای دنیا فعال است و اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری های زیادی انجام می دهند. ما باید به باشگاه های ورزشی به عنوان یک محل درآمد نگاه کنیم نه محل هزینه.

سلطانی فر ادامه داد: در ایران چون سازوکار مناسب فراهم نبوده بنگاه های اقتصادی ما نتوانسته اند به خوبی وارد این عرضه شوند و کار کنند و این بستر باید فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: چنانچه بخواهیم خود را محدود به اعتبارات دولتی کنیم نمی توانیم پیشرفتی در ورزش داشته باشیم. به همین منظور باید به سراغ بخش خصوصی برویم و در این راستا دولت و بانک ها نیز باید حمایت کنند. با توجه به اینکه بنگاه های اقتصادی به دلیل سود زیاد از وامی که از منابع داخلی بانک ها پرداخت می شود  استقبال نمی کنند و از آنجا که صندوق کارآفرینی امید اقدامات ارزنده ای در راستای سرمایه گذاری در ورزش انجام داده بود به این نتیجه رسیدیم که با عقد تفاهم نامه با این صندوق بنوانیم تا حدودی مشکلات باشگاه های خصوصی و سمن ها را مرتفع کنیم.

امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید

وی گفت: خیرین نیز از سه سال پیش برای توسعه ورزش گام‌های خوبی را برداشته‌اند. هر زمان که نهادهای مرتبط و بویژه بخش خصوصی وارد عرصه ورزش شده‌اند، بخشی از منابع خود را هزینه ورزش کرده‌اند و مابقی را از منابع دولتی و موسسات مختلف به عنوان تسهیلات برای توسعه در امر ورزش کمک کرده‌اند. به همین دلیل با امضای این تفاهم‌نامه تلاش کردیم در جهت توسعه و گسترش ورزش گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: در مرحله اول با اختصاص 50 میلیارد تومان این طرح آغاز خواهد شد. امیدوارم با اجرای دقیق  این تفاهم نامه باشگاه ها و مراکز خصوصی به طور مناسبی امتیاز دریافت کنند.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: سقف این تسهیلات 100 میلیون تومان است که متناسب با نیاز و شرایطی که آن باشگاه دارد پرداخت می شود. بازپرداخت وام 5 ساله است و سود 4 درصد دریافت خواهد شد. تفاهم نامه ما یک ساله است ولی اگر بتوانیم ظرف 6 ماه این اعتبار را جذب کنیم برای سال بعد نیز با این صندوق قرارداد خواهیم بست.

وی تصریح کرد: هر بخشی اعم از فدراسیون‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای گرفتن این تسهیلات سریع‌تر اقدام کنند، این تسهیلات به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد. هیچ گونه اولویت بندی در این زمینه صورت نگرفته و طی سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتیم به دلیل زیاد بودن تقاضاها برای خرید تجهیزات، از ما درخواست وام‌هایی با بهره کم می‌کردند به همین خاطر با لطفی که اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به ما داشت سعی کردیم این تسهیلات را با سود کم جذب و در اختیار باشگاه‌های مختلف قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که این وام در اختیار چه باشگاه هایی قرار خواهد گرفت افزود: از آنجا که سقف این وام محدود است بیشتر این وام به کار واحدهای خصوصی می آید و باشگاه های فوتبال نمی توانند بهره چندانی از آن ببرند. ما سعی کردیم این تسهیلات را به باشگاه‌های بخش خصوصی بدهیم تا برای ورود آنها به حوزه ورزش ایجاد انگیزه شود.

سلطانی‌فر در پایان اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای کمک به اقتصاد ورزش این است که صندوق توسعه ملی را فعال کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز