فیروزه سیدمهدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حامیان مالی، رشته‌های منهای فوتبال را به صورت حرفه‌ای حمایت نمی‌کنند/ اتومبیلرانی و موتورسواری یک صنعت در دنیا هستند

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۶:۲۸:۱۳
کد خبر: ۹۴۲۴۸۱
حامیان مالی، رشته‌های منهای فوتبال را به صورت حرفه‌ای حمایت نمی‌کنند/  اتومبیلرانی و موتورسواری یک صنعت در دنیا هستند
نایب رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران گفت: ورزشکاران دنیا هزینه‌های زندگی خود را از طریق این رشته به دست می‌آورند ولی در ایران غیر از فوتبال حامیان مالی بقیه رشته‌ها به صورت حرفه‌ای نیست که شغل ورزشکار محسوب شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فیروزه سیدمهدی نایب رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور ویژه بانـوان بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان در این رقابت‌ها نسبت به دوره‌های قبل کم‌تر بود، به خاطر بحث آلودگی هوا، امتحانات دانشگاه‌ها، مدارس و همچنین چند نفر از ورزشکاران که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، آسیب دیده بودند و نتوانستند در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند. میزبان این رویداد استان تهران بود و تا جایی که توانستند با ما همکاری کردند تا از نظر پیست، خوابگاه و داوری شرایط مهیا باشد. مسابقات ما به صورت قهرمانی کشور است ما برای سال آینده برنامه داریم که در مسابقات آسیایی شرکت کنیم.

وی اظهار داشت: رقابت‌های ما بیشتر به صورت قهرمان کشور برگزار می‌شود و اسپانسرها حضور ندارند. چون رشته ما بسیار خاص است و همچنین شرایط دلار و بنزین روی آن تاثیر می‌گذار است. رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری حالت یک صنعت در دنیا را دارند، اسپانسرهایی که در این رشته سرمایه گذاری می‌کنند، اکثرا خودروسازان و موتورسازان هستند. اسپانسر شخص می‌شوند و موتور یا ماشین در اختیار ورزشکار می‌گذارند و به صورت حرفه‌ای این رشته را ادامه می‌دهند. ورزشکاران دنیا هزینه‌های زندگی خود را از طریق این رشته به دست می‌آورند ولی در ایران غیر از فوتبال حامیان مالی بقیه رشته‌ها به صورت حرفه‌ای نیست که شغل ورزشکار محسوب شود.

سیدمهدی عنوان کرد: بازخورد بسیار خوبی از این دوره از مسابقات وجود داشت و توانستیم برای خانم‌ها یک سری امکانات را مهیا کنیم و کلاس‌های حرفه‌ای برگزار کردیم. در کنار این کلاس‌های حرفه‌ای، دو دوره کلاس آماتوری برای بانوان گذاشتیم تا کسانی که تازه به این رشته ورود کردند، ممکن است بترسند و نخواهند در مسابقات شرکت کنند، در این کلاس‌ها حضور داشته باشند و آشنایی کافی نسبت به این رشته به دست بیاورند.

نایب رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در پایان گفت: ورزشکاران ما فعالیت در این رشته را دیر شروع کردند، به همین دلیل می‌توان گفت موتورسواری و اتومبیلرانی بانوان رشته بسیار نوپایی است. ورزشکاران قدیمی قبلا در این رشته به واسطه همسران یا پدرانشان فعالیت می‌کردند و الان سن آن‌ها بالا رفته است. در حال حاضر یک سری افراد جدید که سن پایین‌تری دارند شروع به فعالیت کردند و ما روی آن‌ها تمرکز داریم تا آن‌ها را از نظر بدنی برای این رشته استقامتی آماده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز