مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

باید ورزش را همسو با مسائل اخلاقی و فرهنگی پیش ببریم/شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان به کشور و دنیا معرفی شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۲۴۲۳
باید ورزش را همسو با مسائل اخلاقی و فرهنگی پیش ببریم/شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان به کشور و دنیا معرفی شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: باید بتوانیم ورزش را همسو با مسائل اخلاقی و فرهنگی پیش ببریم و به قهرمانان و پهلوانان بیشتر افتخار کنیم.

میثم پاریزی در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: امیدوارم فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی بتواند در سایر رشته‌های ورزشی نیز ترویج و تسری پیدا کند.

او تصریح کرد: باید بتوانیم ورزش را همراه و متوازن با رشد ارزش ها پیش ببریم و در حقیقت این ارزش‌ها و افراد چراغ راهی برای مجموعه باشد.

پاریزی تأکید کرد: باید بتوانیم ورزش را همسو با مسائل اخلاقی و فرهنگی پیش ببریم و به قهرمانان و پهلوانان بیشتر افتخار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به بیان فضایل وجودی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و بیان داشت: این سردار والامقام، امروز نگاه کشور به استان کرمان را تغییر داده و اگر همیشه در مسائل سیاسی و در بحث سیاست قضاوت می‌شدیم، اما امروز نگاه به استان کرمان، نگاه بزرگ مردیست که خودش پرچمدار چهره مقاومت بود و ورزشکاران ما باید از الگویی این چنینی که نمونه بارزی از اخلاق، پهلوانی و جوانمردی بود، تأسی بگیرند.

پاریزی گفت: مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سال 53 تا قبل از جنگ، ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه ای بوده که ما این مسئله را پیگیری و پیشنویس یک نامه را نیز آماده کرده‌ایم تا برای وزیر ورزش و جوانان بفرستیم و امیدواریم این مسئله از طریق نهادهای مربوطه پیگیری شود تا شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان به کشور و دنیا معرفی شود.

او افزود: از جمله مسائلی که می تواند پیرو این معرفی وجود داشته باشد، ثبت در تقویم خیلی از فدراسیون ها و برگزاری مسابقات و تورنمنت هایی به نام این سردار پرافتخار است.

پاریزی تصریح کرد: ما در کشتی پیشنهاد برگزاری رقابت‌های کشتی جام سردار سلیمانی به عنوان یک جام بین‌المللی را به رئیس فدراسیون کشتی دادیم، تا بتوانیم شعارمان را پشت آن هدفی که دنبال می‌شود و در راستای عدالت‌خواهی و حق‌خواهی در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا مصادره کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز