مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح تحولی"مدرسه خوانا" در ۱۶۰ مدرسه استان کرمان اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۲:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۵
طرح تحولیمدرسه خوانا در ۱۶۰ مدرسه استان کرمان اجرا می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح تحولی"مدرسه خوانا" در 160 مدرسه استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در آیین آغاز به کار اجرای طرح تحولی "مدرسه خوانا" اظهار داشت: در آموزش و پرورش استان کرمان طرح تحولی مدرسه خوانا در 160 مدرسه اجرا می شود که 1060 آموزگار، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و 20 مدرس هم آموزش های کشوری  را دریافت کرده اند.

وی با بیان اهمیت و ضرورت آموزش ابتدایی افزود: همواره آموزش ابتدایی جزو اولویت های اول ما بوده و آموزش نیروی انسانی به ویژه در حوزه ابتدایی و به طور خاص برای آموزگاران پایه های اول و دوم در دستور کار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان کرمان اخیرا 10 میلیارد تومان برای راه اندازی اتاق بازی هزینه شده و با همکاری موسسه "با من بخوان" هم در حوزه کتاب و کتاب خوانی اقداماتی صورت گرفته، هر چند که این نوع هزینه ها در واقع سرمایه گذاری هستند، چرا که خواندن و نوشتن از مهمترین اولویت های آموزش ابتدایی است.

اسکندری نسب به برگزاری جشنواره کتاب خوانی "یار مهربان" با محوریت آثار و شخصیت "افسانه شعبان نژاد" و "هوشنگ مرادی کرمانی"  اشاره و تصریح کرد: خواندن آثار بزرگان ادبیات کشور و آشنایی با شخصیت آن ها نقش مهمی در شکل گیری رفتار و منش دانش آموزان دارد.

وی با تاکید بر این که طرح خوانا باید برای همه دانش آموزان ابتدایی اجرا شود، گفت: در آغاز سال تحصیلی جاری مدرسه 24 کلاسه ابتدایی اشرفی اصفهانی در آموزش و پرورش ناحیه 2 به منظور آموزش مطلوب تر ابتدایی افتتاح شد و آموزش و پرورش عشایری استان هم همواره در ریف استان های برتر بوده است.

نظر شما