معاملات پسته خارج از واحدهای صنفی دارای پروانه، ممنوع است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۸:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰۴
معاملات پسته خارج از واحدهای صنفی دارای پروانه، ممنوع است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: خرید، فروش و توزیع خارج از شبکه محصول پسته با منشاء تولیدی نامشخص در خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوالفضل فرح بخش در تشریح این خبر افزود: مغازه داران ، فروشندگان و پسته فروشی ها باید از خرید اموال مسروقه و مشکوک به سرقت و یا خرید از افراد ناشناس بدون اطمینان از مالکیت اموال خودداری کنند زیرا در صورت خرید اموال مسروقه با برخورد قانونی دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: صاحبان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر باید در زمان معاملات، ضمن احراز هویت فروشندگان، نسبت به خرید پسته از آنان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت پسته و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصول پسته مسروقه، اصطلاحا توسط مالخر‌ها خرید و فروش می‌شود لذا خرید و فروش پسته به صورت سیار و یا در واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب معتبر که غالبا در فصل برداشت پسته دایر می‌شوند، ممنوع بوده و واحد‌های متخلف پلمب و وسایل نقلیه مربوط توقیف می‌شوند.

فرح بخش ازکشاورزان و  باغداران پسته خواست که جهت فروش  پسته خود  به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر مراجعه کرده و از فروش پسته به افراد ناشناس و فاقد اعتبار به صورت نسیه خودداری کنند چرا که ممکن است با عدم پرداخت وجه مواجه شوند که در نهایت منجر به تشکیل پرونده قضایی و معضلات بعدی می شود.

نظر شما