فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد:

باند قاچاق دام زنده در کرمان منهدم شد / اعتراف متهمان به قاچاق ۸۰۰ راس دام

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۰:۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۲۸۳۹
باند قاچاق دام زنده در کرمان  منهدم شد / اعتراف متهمان به قاچاق ۸۰۰ راس دام
فرمانده انتظامی استان کرمان، گفت: با دستگیری دو نفر از سرشبکه‌های اصلی این باند، آن‌ها به قاچاق 800 راس دام اعتراف کردند که کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق‌شده را بیش از 541 میلیارد و 940 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار عبدالرضا ناظری از شناسایی اعضا و انهدام یک باند سازمان‌یافته‌ی قاچاق دام در حوزه‌ی استان‌های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با انجام برخی اقدامات، یک باند سازمان‌یافته‌ی قاچاق دام را شناسایی و با واکاوی نامحسوس فعالیت‌های این باند، در ابتدا از یک‌دستگاه کامیون در حال تخلیه‌ی دام زنده در حاشیه‌ی شهرکرمان 150 رأس گوسفند قاچاق و تعداد زیادی پلاک دام به همراه اسناد جعلی کشف کردند.

وی افزود: در پی کشف این تعداد دام زنده و دستگیری چند تن از عاملان و رابطان قاچاق، مشخص شد چندین نفر در قالب یک باند بیش از 507 راس گوسفند را به منظور خروج از کشور به استان هرمزگان منتقل کرده‌اند که در ادامه با اقدامات پلیسی دو نفر از سرشبکه‌های اصلی این باند سازمان‌یافته با هماهنگی‌های قضایی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان سبزوار دستگیر و به قاچاق 800 راس دام معترف شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اضافه کرد: در همین رابطه ماموران یک دستگاه کامیون را توقیف و هفت متهم که در جمع‌آوری، بارگیری و انتقال دام‌های بومی به خارج از کشور نقش داشتند را دستگیر و آنان را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی گفت: ارزش دام‌های قاچاق شده توسط این باند برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 541 میلیارد و 940 میلیون ریال برآورد شده است.

نظر شما