استاندار کرمان:

پروژه مسکن ستاد اجرایی در کرمان باید سرعت یابد/دستگاه‌ها با تمام ظرفیت برای تولید مسکن در استان پای کار بیایند

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۸:۵۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۲۷۶۳
پروژه مسکن ستاد اجرایی در کرمان باید سرعت یابد/دستگاه‌ها با تمام ظرفیت برای تولید مسکن در استان پای کار بیایند
استاندار کرمان گفت: عملیات اجرایی پروژه مسکن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمان سریعا باید آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ، دکتر علی زینی‌وند ۲۶ آبان ماه در شورای مسکن استان با گلایه از معطلی عملیات اجرایی پروژه مسکن ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان گفت: ۱۵ بهمن سال گذشته این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده و در جلسات متعدد نیز پیگیری و تاکید بر تسریع آن به دستگاه‌ها دنبال کرده ایم، اما معطلی در عملیات اجرایی کل زحمات استان را زیر سوال می برد.

وی ادامه داد: جمعیت زیادی در استان فاقد مسکن هستند و باید در جهت رفع این مشکل همه ظرفیت‌ها را به کار گرفت. زینی ‌وند گفت: قانون به صراحت بر مولدسازی املاک مازاد دستگاه‌ها تاکید دارد. اگر زمینی شناسایی شود، در اختیار راه و شهرسازی برای واگذاری قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمان با بیان اینکه جهش تولید مسکن برنامه محوری دولت و دغدغه شخص رئیس جمهور است ابراز داشت: دستگاه‌ها باید با تمام ظرفیت برای تولید مسکن در استان پای کار بیایند و سهمیه شهرستانی برای فرمانداران و شهرداران تعیین شود.

زینی‌وند گفت: در شهر کرمان باید از ظرفیت بی‌نظیری که وجود دارد استفاده شده تا با هم‌افزایی اقدامات سریعی انجام شود که در همین راستا سازمان اوقاف کرمان نیز اعلام آمادگی کرده که زمین‌های موجود در جهت تولید مسکن استفاده شود.

وی ادامه داد: در خصوص ساماندهی حاشیه شهر نیز در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه سه جانبه تنظیم شده و اعتباری به آن داده می‌شود که طرح در مرحله نهایی قرار دارد.

براساس این گزارش علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه گفت: در 57 شهرداری طرح مصوب توسعه عمران شهری در شمال استان جهت احداث 128 هزار و 733 واحد مسکونی طی چهار سال طی سهیمه ابلاغی  وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

وی از در دستور کار قرار گرفتن احداث 32 هزار و 183 واحد در سال جاری در شمال استان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تا کنون در 57 شهر تعداد 60 هزار و 487 نفر در مرحله قبلی و 41 هزار و 728 نفر در ثبت نام اخیر در 48 شهر در حال انجام می باشد و برای 9 شهر باقی مانده بلافاصله پس از تامین زمین ثبت نام انجام می پذیرد.

حاجی زاده اضافه کرد: از پروژه های طرح اقدام ملی تاکنون در کل شهرهای شمال استان کرمان از 60 هزار و 487 نفر ثبت نامی، 9 هزار و 832 نفر واجد شرایط نهایی شده اند که از این تعداد 7 هزار و 245 نفر نسبت به تکمیل مدارک در سامانه ملی معرفی به بانک شده اند و از این تعداد 6 هزار و 694 نفر وجه اولیه را واریز کرده اند که 5 هزار و 970 نفر به پروژه معرفی شده اند.

حاجی زاده بیان کرد: در خصوص آماده سازی پروژه های اقدام ملی نیز تا کنون 11 سایت به مساحت 189 هکتار و با اعتباری بیش از 15 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی متوسط 40 درصد در حال اجرا می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز