سهم اشتغال کشاورزی استان کرمان حدود دو برابر میانگین کشور است

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۲۱:۲۹:۱۴
کد خبر: ۷۴۳۵۱۰
سهم اشتغال کشاورزی استان کرمان حدود دو برابر میانگین کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به ۳۹۰ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و ۲۸۵ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی استان کرمان، گفت: میانگین سهم اشتغال بخش کشاورزی در ایران ۱۸ درصد و در استان کرمان ۳۴.۱ درصد است که حدودا دو برابر میانگین کشور است.

به گزارش حبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس سعیدی در این خصوص افزود: استان کرمان در سطح زیرکشت و تولید پسته، خرما، آرتمیا، گردو، کرک و محصولات جالیزی رتبه اول کشور را دارد، ضمن اینکه رتبه سوم مرکبات، رتبه دوم کنجد و ذرت دانه‌ای و  رتبه چهارم تولید بادام و زعفران را نیز به خود اختصاص داده است.

وی طرح تجمیع مدیریت فنی واحدهای تولیدی کشاورزی، طرح همیاران آب، طرح مدیریت کشت محصولات اساسی زراعی و باغی بر پایه بازار و طرح ارتقاء بهره وری اقتصادی آب و اجرای الگوی کاشت را از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی شمال استان در راستای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد. سعیدی، با تاکید بر لزوم رعایت و اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب در استان کرمان، گفت: طرح سیماب (سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری) در اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان کرمان در حال اجراست که نتایج خوبی داشته و ۱۳۰۰ هکتار از باغات استان تحت مدیریت این طرح در آمده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز