موحد:

با صلح وسازش ۴۵محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۰:۳۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۲۹۰۹
با صلح وسازش ۴۵محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:طی 9ماهه ی گذشته و پس از انعقاد تفاهم نامه "عدالت وامنیت پایدار"45مورد حکم قصاص نفس در استان کرمان با همکاری مردم،سران طوایف و روحانیون منتهی به صلح و سازش شده است

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در دومین گردهمایی سران طوایف مناطق جنوبی و شرقی استان که در سالن سینمای شوباد کهنوج برگزار گردید،اظهار داشت:این گردهمایی با هدف تقویت و توسعه  امنیت پایدار در مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان برگزار شده است وامیداوریم منجر به پیشرفت ،توسعه،عمران و آبادانی  جنوب استان شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد:مردم نقش اصلی را در تامین عدالت و امنیت پایدار ایفا می کنند و حقیقتا نقش سران طوایف در پیشگیری از وقوع جرم برجسته است.

وی ضمن تشکر از سران طوایف به منظور همکاری ۹ ماهه با مجموعه دادگستری استان و نیروهای امنیتی جهت پیشبرد اهداف مندرج در میثاق‌نامه سال گذشته افزود : با همت سران طوایف آمار ارتکاب خشونت و خصوصاً قتل به نحو قابل توجهی کاهش یافته است که این را مدیون تلاش ها و مدیریت صحیح این افراد هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : بدون تردید اقدامات علما، مبلغین مذهبی و معتمدین و سران طوایف با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که در طایفه خویش دارند، با احیای آیین های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی، منجر به تقویت دین باوری و حاکمیت ارزشهای دینی در جامعه و کاهش کجروی ناهنجاری و جرائم گردیده است.

موحد گفت: بهره مندی مردم منطقه و اعضای طایفه از نقش پررنگ و استمداد از ظرفیت های واسطه‌گری سران طوایف در رفع خصومت و میانجیگری و فیصله دادن به اختلاف و تعارضات از طریق دیدار و گفت و گو مذاکره و طرح مطالبات و مشکلات و خواسته های متقابل طرفین منجر به ترمیم خسارت مادی عاطفی و روانی بزه دیده و آرامش و آسودگی خاطر برای طرفین حل اختلاف گردیده است که بر کسی این مطلب پوشیده نیست.

این مقام ارشد قضایی در استان با تاکید بر اینکه اسلام در مشارکت اجتماعی توصیه ها و راهکارهای بسیاری ارائه نموده و بر آن تأکید داشته است گفت: اسلام مشارکت انسان‌ها را ضامن بقای اجتماعی دانسته و جوامعی را که مشارکت می‌کنند جوامع پویا میداند.

موحد افزود : صدقه همیشه به معنای دادن پول یا مال به دیگران نیست همین که ما کمک کنیم تا جرمی واقع نشود و سایه مردی از سر خانواده اش کم نشود صدقه است یا بطور مثال اگر جلوی ازدواج اجباری و یا قتل بی‌گناهی گرفته شود صدقه محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد :با امضای این میثاق نامه دستگاه قضائی به همراه سایر نهاد های امنیتی ملزم به همکاری و همراهی مداوم هستند و با قبول حضور شما عزیزان و سران طوایف نان و نمک یکدیگر را خورده و به اجرای این میثاق‌نامه ملزم هستیم.

موحد گفت: در پایان این گردهمایی توقع داریم که سران طوایف که در جایگاه رفیع طایفه قرار دارند نسبت به مواردی مانند ترویج عقاید دینی به ویژه گذشت، ایثار ،صبر و بخشش، حل و فصل اختلافات درون طایفه ای، ترویج ممنوعیت قتل و انتقام خصوصی و هرگونه صدمه بدنی به دیگری، جمع آوری و تحویل اسلحه های موجود در طایفه ، پذیرش امان نامه متهمان و محکومان متواری، اعتماد به دستگاه قضایی و سپردن مجازات و قصاص مجرمین به دادگاه‌ها،  اخذ رضایت اولیای دم،  ترویج ممنوعیت خرید و فروش مواد مخدر ، شناسایی و معرفی گروه های محرمانه و باند های سازمان یافته و رعایت حقوق کودکان  اقدام کنند.

موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با ابراز خرسندی از برگزاری دومین گردهمایی سران طوایف گفت : هدف از اجرای این گردهمایی تقویت آرمان امنیتی استان با مردم و سران طوایف است .

موحد افرود : اگر ما دست به دست هم دهیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و بهترین جامعه جامعه ای ست که مردم در کنار آن احساس امنیت و آرامش کنند .

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :امروز مسئولان ارشد استان در کنار مردم و سران طوایف  گرد هم آمده اند تا  با برنامه ریزی بهتر  به مردم خدمت نمایند و این افتخار بزرگی است و به خود می بالیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز