استاندار گلستان بیان کرد:

هیچ ظرفیتی ماندگار تر از ظرفیت فرهنگی اقوام نیست/ هفته آخر اسفند؛ هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نامگذاری شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۹:۵۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۸۸۴۹
هیچ ظرفیتی ماندگار تر از ظرفیت فرهنگی اقوام نیست/ هفته آخر اسفند؛ هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نامگذاری شد
استاندار گلستان گفت: با موافقت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از این پس، هفته آخر اسفند ماه هر سال به عنوان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نامگذاری و به نمایندگی از ایران در استان گلستان جشن هایی به صورت رفت و برگشت در دو کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس، شامگاه یکشنبه ۱۷ اسفند در مراسم شب فرهنگی ایران و قزاقستان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سفیر قزاقستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در هفته اخیر  دو اتفاق مهم رخ داد که موجب گسترش و تقویت مناسبات ایران و قزاقستان خواهد شد.

وی افزود: نخستین اتفاق، اتصال خط عریض در مسیر ریلی ایران، ترکمنستان، قزاقستان بود که هفته گذشته انجام شد که این موضوع، علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش تردد ها، کاهش زمان را به دنبال خواهد داشت.

حق شناس، مهمترین مزیت اتصال این خط عریض را تردد واگن های یخچالدار میان ایران و قزاقستان عنوان کرد و گفت: این امر موجب گسترش تبادلات میان دو کشور خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه بخش عمده کالاهایی که در توافقنامه اوراسیا قابل تبادل میباشد در ایران و خصوصاً در استان گلستان موجود است، خاطرنشان کرد: عمده این کالاها، کالاهای کشاورزی است و ما در استان ۹۲ محصول کشاورزی داریم که در ۱۵ محصول دارای رتبه یک رقمی می باشیم که باید از این ظرفیت بی نظیر به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی  با اشاره به دومین اتفاق مهم در راستای گسترش مراودات بین ایران و قزاقستان، گفت: در تاریخ ۱۲ فروردین، اولین پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به سمت اکتایو انجام خواهد شد.

حق شناس تصریح کرد: به دنبال تقویت روابط با کشور قزاقستان هستیم و برگزاری جشنهای هفته فرهنگی و شب فرهنگی در همین راستا می باشد.

وی افزود: هیچ ظرفیتی ماندگار تر از استفاده از ظرفیت فرهنگی اقوام نیست.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۱۶ قومیت در گلستان در کمال آرامش و صمیمیت زندگی می‌کنند، گفت: امیدوارم این زندگی مسالمت آمیزی که در استان گلستان وجود دارد سالهای سال ادامه پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز