اجرای طرح صیانت از خانواده و آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش طلاق در جامعه

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۳۰:۲۳
کد خبر: ۸۴۲۶۸۱
اجرای طرح صیانت از خانواده و آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش طلاق در جامعه
عضو مجلس خبرگان رهبری در سمنان گفت: با تشکیل کمیته صیانت از حقوق خانواده، طرح آموزش های لازم برای ازدواج و تحکیم ‌بنیان خانواده، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛آیت الله حسینی شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید برلزوم اجرای و ترویج آموزش های آزدواج ویژه زوج های جوان گفت: طرح آموزش های لازم  قبل، حین و بعد از ازدواج یکی از اقداماتی بود که در  حوزه ازدواج ‌انجام ‌شده و موفقیت های مطلوبی را نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه تنها در مدت زمان پنج  ساعت کلاس های آموزشی برای جوانان برگزار می شود که در صورت افزایش این‌ میزان، تاثیرگذاری و موفقیت طرح هم افزایش می یابد.

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با  تجربه موفق اجرای این طرح در استان گلستان، آمادگی داریم‌ تا با همکاری مسئولین استان سمنان، در این استان و به عنوان پایلوت در یکی از شهرستان ها، طرح آموز مهارتهای زندگی و صیانت از خانواده را اجرا کنیم.

وی گفت: بنا بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری خبرگان رهبری در حوزه های مختلف و آسیب شناسی و واکاوی پیشرفت ها و نواقص موجود در کشور، حوزه صیانت از خانواده یکی از محور هایی است که مورد توجه و اجرا قرار گرفته است.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور امام جمعه سمنان، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا و با موضوع بررسی دلایل طلاق و راههای کاهش آن در جامعه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.

 

نظر شما