افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با حضور وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی کشور

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۸:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۷۱۲۹
افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با حضور وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی کشور
آیین افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سراسر کشور و کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ این مرکز درمان در بلکو شهر یاسوج با  مساحت ۲ هزار متر مربع و ظرفیت اسمی ۵۰ نفر افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم گفت: مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد در همه استان های کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح می شود و  در هر استان یک مرکز جامع شروع به کار خواهد کرد.
 
مرادی با بیان اینکه از طریق تجربه های گذشته به وسیله کارهای پژوهشی این مرکز پیگیری شده است که مراحل سم زدایی، اشتغال، خانواده درمانی را دنبال می کند، گفت : بعد از  یک سال که یک مددجو از این مرکز خارج شد توسط بهزیستی  برنامه های پیش بینی می شود که افراد به عنوان یک فرد پاک شده آماده به کار و فعال باشند.
 
وی افزود: تسهیلات اشتغال زایی و حمایت از افراد مددجو توسط بهزیستی از دیگر برنامه های بهزیستی است.
 
معاون امور اجتماعی استانداری در ادامه این مراسم گفت: امید داریم روزی فرا برسد که معتاد در جامعه نباشد و در بین قشر جوان که آینده سازان این کشور هستند موردی مشاهده نشود.
 
میرمحمدی  گفت: مسئله اعتیاد یکی از اولین های مهم مسئولان است، در سطح کشور آمار زندانیان و عامل اول آن مواد مخدر است بنابراین باید یک کار بزرگ  انجام شود. 
 
وی به سودجویی در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت : کسانی که در حوزه اشتغال فعالیت دارند باید تلاش مضاعف داشته و کسانی که کارشناس هستند از توان و اندیشه آنها استفاده شود.
 
وی آموزش کسب و کار و حرفه  در این مراکز را از ضروریات دانست و گفت: با مهارت آموزی افراد بعد از خروج از این مراکز می توانند به دنبال کار و فعالیت باشند
 
در ادامه معاون دادستان مرکز استان گفت: در حوزه مواد مخدر تعداد کثیری از زندانیان متعلق به این حوزه هستند، باید با تلاش در جهت کاستن از آسیب ها در این بخش گام  برداشت.
 
نادریان با اشاره به کارکردهای  مراکز درمان اعتیاد گفت: در این مراکز در مسیر بازتوانی موضوعاتی وجود دارد، با مرور تجربه شهرستان ها، جهت اعزام این افراد به مراکز مشکلی وجود ندارد اما به صرف امدن این افراد موضوع حل نمی شود بلکه باید اصلاح صورت گیرد و به دنبال فن و حرفه برای این افراد باشیم.

 

نظر شما