آیت‌الله حسینی:

برای محرومیت‌های چاروسا و دیشموک غمگینم/مطالبه‌گر وعده‌های داده شده هستم

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۳:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶۳
برای محرومیت‌های چاروسا و دیشموک غمگینم/مطالبه‌گر وعده‌های داده شده هستم
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیمات خوبی گرفته شد و رقم های خوبی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شد که امیدواریم تحقق یابند و مایه امیدواری مردم شوند و بنده نیز به جد پیگیر و مطالبه گر تحقق وعده های مسئولان در این سفر هستم چرا که بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی همین اعتماد مردم به نظام و مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت الله سید نصیر حسینی در یکی از سفرهای درون استانی خود با همراهی معاون عمرانی استاندار و 12 مدیرکل و تعدادی از مسئولان شهرستانی راهی بخش های محروم چاروسا و دیشموک شد تا از نزدیک مشکلات مردم در مراکز بخش و دهستان‌ها و روستاهای دورافتاده این دو بخش را بررسی و مورد پی‌گیری قرار دهد.

در اولین ساعت کاری این سفر دو روزه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه شهرستان، معاون عمرانی استاندار، فرماندار و امام جمعه و مسوولان شهرستان اجرای عملیات تقاطع‌های غیر هم سطح سوق و دهدشت آغاز شد.

آغاز عملیات احداث زیرگذر و روگذر در ورودی دهدشت

دارا کریمی‌نژاد در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: زیباسازی ورودی شهر نمادی از هویت شهر سالها حقوق و مطالبه اولیه مردم بود.

فرماندار کهگیلویه گفت: با پیگیری صورت گرفته و جدیت معاون عمرانی به مناسبت عید مبعث کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: امیدوارم این پروژه در وعده روزشمار و سال شمار به سرنوشت پاتاوه دچار نشود.

کیامرث حاجی‌زاده ساماندهی وردی شهرها را از اولویت‌های استاندار دانست و گفت: بخشی مربوط به هویت شهری و بخشی مربوط به مبلمان است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای اجرای تقاطع غیر هم سطح سوق و دهدشت ۳۴ میلیارد تومان به اعتبارات محور پاتاوه افزوده شد.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم در ادامه عملیات پاتاوه به دهدشت اکیپ‌های خود را نسبت به دو ماه گذشته ۱۰برابر کرده است.

حاجی‌زاده گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده پروژه ظرف ۱۸ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص معارض و تملک اراضی پروژه تصریح کرد: بر اساس کارشناسی و بازنگری در طرح و نقشه بخشی از زمین مردم آزادسازی شده است.

این مسوول گفت: جاده‌های اصلی باید طی دو ماه احداث و بعد از آن احداث زیرگذر و روگذر آغاز شود. 

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمران شهری در قلعه رئیسی

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به قلعه‌رئیسی ابتدا با حضور در گلزار شهدای بخش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با حضور در منزل شهید اژدر مادر این شهید والامقام را مورد تجلیل قرار داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان کهکیلویه و بویراحمد سپس از ساختمان نیمه کاره شهرداری شهر قلعه‌رئیسی بازدید کرد و با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر قلعه‌رئیسی از مسئولان استانی از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استاندار خواست تا به جد پی‌گیر اعتبارات جهت تکمیل این ساختمان نیمه کاره باشند.

نماینده ولی‌فقیه همچنین در شهر قلعه‌رئیسی بلوار جدید این شهر و المان میدان ورودی شهر را افتتاح کرد.

ساماندهی کمربندی مزین به سردار دل‌ها

آیت‌الله حسینی سپس به محل ساخت کمربندی شهر دیشموک رفت و توسط شهردار و شورای اسلامی این شهر در جریان روند ساخت و تکمیل قرار گرفت که به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است؛ حسینی از مسئولان خواست تا برای جلوگیری از هرگونه ترافیک در آینده و همچنین راحتی و آسایش مردم و مسافران هر چه سریع‌تر این کمربندی با مساعدت مسئولان استانی و تامین اعتبار تکمیل و مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سپس در نشست شورای اداری بخش قلعه‌رئیسی حضور پیدا کرد. 

مردم شایسته بهترین خدمت هستند

آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست شورای ادرای بخش چاروسا با قدردانی از مسئولانی که برای توسعه و عمران قلعه رئیسی خدمت می‌کنند اظهار کرد: این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و باید به وعده‌های مسئولان اعتماد کرد معاون استاندار هم اعتبارات خوبی برای این سفر اخذ کردند.

وی با اشاره به سختی‌های کنونی از جمله کرونا و تحریم با بیان این که کار تعطیل نشده  خدمت در کشور همچنان ادامه دارد تصریح کرد: مردم و مسوولان باید همراه و متحد باشند و مشکلات و سختی‌های کار را متقابلا درک کرده تا همراه با هم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر و برجسته استان از جمله سرمایه بی‌‌بدیل انسانی گفت که باید از این سرمایه‌های به خوبی استفاده کرد.

وی به امنیت و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: بخش و شهرستان و نیروی انتظامی و سپاه و بسیج برای امنیت هر چه بیشتر در این منطقه اقدام کنند نباید اجازه دهیم که امنیت استان زیر سوال برود باید سریع با افراد متخلف برخورد کرد در شان جامعه ما نیست که عده ای با امنیت بازی کنند.

معضلی به نام معارضات در کهگیلویه و بویراحمد

وی با انتقاد از معارضاتی که در استان و در پروژه‌ها وجود دارد آن را برای استان و برای فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد یک عیب دانست و گفت: باید همه کمک کنند تا این عیب بزرگ در استان برطرف شود چرا باید در هر جایی که بنای کار است معارضی سر بر آورد.

 کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای اداری چاروسا با اشاره به اینکه عمق محرومیت‌ در این منطقه بسیار بالا است، گفت: سفر به چاروسا پروژه‌ای، زیرساختی و عمرانی است و بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان پروژه در چاروسا  و دیشموک کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این میزان اعتبار، ۶۰ میلیارد پروژه کلنگ‌زنی بوده که از محل اعتبارات استانی و ملی مصوب شده است.

وی عنوان کرد: تقاطع ورودی شهرستان کهگیلویه که سال‌ها مانده بود کلنگ‌زنی می‌شود، ضمن اینکه با همراهی نماینده کهگیلویه در مجلس ۴۴ میلیارد تومان ضمیمه پروژه پاتاوه_ دهدشت شد.

این مسئول با اشاره به سه اولویت تامین آب شرب، پروژه‌ها راه‌سازی و ورودی شهرها گفت: ساماندهی ورودی شهرها در یاسوج و دهدشت آغاز شده است، برای گاز‌رسانی به مناطق محروم استان در سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب شد،همچنین مصوب شد اعتباراتی برای امام زادگان و بقاع متبرکه اختصاص داده شود.

حاجی‌زاده با اشاره به پیگیری مشکلات آبداران، گفت: بیمه، نوع استخدام و حقوق معوقه سه مشکل آبداران‌ است که مشکل بیمه اوایل هفته آینده رفع می‌شود و برای استخدام منتظر جواب استعلام‌ها هستیم.

وی در خصوص حقوق معوقه آبداران گفت: وامی برای آب و فاضلاب روستایی در بانک صادرات مصوب شد اعلام کردیم ۵۰ درصد این وام برای پرداخت حقوق آبداران است. مشکل آبداران قبل از عید رفع می‌شود البته آبداران باید با پیمانکار قرار جدید امضا کنند.

سفر در پیچ و خم جاده‌های روستایی

آیت‌الله حسینی در ادامه سفر 2 روزه خود بعد از کلنگ‌زنی بهسازی 9 کیلومتر جاده روستایی و افتتاح چمن مصنوعی روستای شوتاور در بخش چاروسا راه روستاهای دیشموک را در پیش گرفت تا در برنامه‌های جداگانه با رعایت اصول مراقبتی کرونا مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه بر مزار شهدای روستاهای در مسیر، به درد و دل مردم درغک و اسفندان گوش داد و از مسؤولان خواست برای پیگیری و رفع دغدغه مردم به ویژه جوانان تصمیم‌گیری کنند.

بازدید از جاده ارتباطی تنگ چویل و ارائه راهکار برای بهسازی این محور مهم ارتباطی که مسیر دیشموک به خوزستان را هموار می‌کند از دیگر برنامه‌های نماینده رهبر انقلاب در استان بود.

همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی دیشموک شامل مله‌خرسک، باغ کلک، بناری به مورخانی به طول پنج کیلومتر و مبلغ قرارداد 38 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

عملیات بهسازی و آسفالت جاده‌های روستاهای ده قاضی، لاوه و پاتل به طول سه کیلومتر و با اعتبار 16 میلیارد ریال و نیز روستاهای دلی احمد به طول پنج کیلومتر با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

آیت‌الله حسینی پس از طی مسافت طولانی و عبور از جاده‌های پر پیچ و خم و خاکی به یکی از روستاهای دورافتاده بخش رسید.

ابراز محبت مردم به نماینده رهبری

نماینده ولی فقیه در استان همراه با شعارهای«دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» و « صل علی محمد، یاور رهبر آمد» مردم وارد رودسمه و پای‌پر شد و با صبر و حوصله خواسته‌های آنها را شنید.

وی با قدردانی از ابراز محبت مردم گفت: افتخار می‌کنیم خدمتگزار مردم باشیم.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه مسؤولان در اجرای کارها همت عالی دارند، افزود: گاهی ممکن است برخی از کارها بنا به دلایلی کند پیش برود البته مردم فهیم و قدرشناس دیشموک شرایط اقتصادی کشور را می‌دانند و درک می‌کنند.

وی ادامه داد: از مسؤولان می‌خواهم برای پیگیری مشکلات مردم با همت بیشتر وارد عمل شوند تا بیش از این شاهد سختی مردم این دیار نباشیم.

کیامرث حاجی‌زاده نیز با اشاره به رشادت‌های مردم در دوران انقلاب و دفاع مقدس و محور مقاومت اظهار داشت: سیاست استانداری بر رفع محرومیت با در نظر گرفتن اعتبارات است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سفر مشکلات را از نزدیک دیدیم برای رفع انها اولویت‌بندی می‌کنیم، آب شرب، جاده و مبلمان شهری به ترتیب در اولویت رسیدگی قرار دارند.

وی، از دیشموک، چاروسا، زیلایی و لوداب به مناطق کمتر برخوردار استان نام برد و با اشاره به تصمیم استاندار برای رفع مشکلات بخش دیشموک افزود: برای پیگیری محور تنگ چویل 200 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی و به دولت پیشنهاد شده است.

حاجی‌زاده گفت: بهسازی جاده‌های روستایی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی نهضت گاز را در استان پویا خواند و تصریح کرد: تا قبل از سال جدید گازرسانی به اسفندان آغاز خواهد شد و تلاش بر این است کار گازرسانی به دیشموک تا پایان دولت تکمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در انتهای سفر به بخش‌های محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محرومیت‌ها در این دو بخش به خصوص در روستاها ملموس است اظهار کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی به مناطق محروم در طول 4 دهه اخیر بی‌بدیل بوده و در چاروسا و دیشموک نیز اقدامات بسیاری انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و رفع محرومیت‌های ملموس و مشهود فاصله زیادی داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی دستاوردهای نظام در این دو بخش اشاره کرد و گفت: هر آن چه که در این دو منطقه انجام شده به برکت نظام جمهوری اسلامی بوده که باید قدردان این خدمات باشیم.

حسینی به برخی محرومیت‌ها و کمبودها در این دو بخش اشاره کرد و گفت: قبل از هر چیز باید دغدغه جوانان را بگویم آن‌ها از مشکلات فضاهای ورزشی و کمبود و حتی نبود فضاهای فرهنگی گلایه‌هایی داشتند هر چند که سالن‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی خوبی احداث شده و تا قلب برخی روستاهای محروم چنین خدماتی رفته اما باید به دلیل وجود استعدادهای درخشانی که در حوزه ورزش در این دو بخش وجود دارد زمینه نبوغ این استعدادها ایجاد شود جوانان قلعه‌رئیسی در خصوص وضعیت مبهم ورزشگاه خود گلایه‌های زیادی دارند که گلایه‌های به جا و به حقی است.

آیت‌الله حسینی با اشاره به این که از کمبودها و محرومیت‌های این دو بخش به خصوص در روستاها غمگین هستم و به همین خاطر به جد پی‌گیر رفع این مشکلات هستیم افزود: اقدام خوبی در راستای گازرسانی به این دو بخش انجام شد اما تا هنگامی که گاز به همه روستاها نرفته نباید کار را تمام شده بدانیم هنگامی می‌توانیم از گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی با افتخار سخن بگوییم که روستاهای این دو بخش و به خصوص روستاهای بزرگ با جمعیت‌های زیاد نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به راه نامناسب برخی روستاهای این دو بخش و رنج و مشقت مردم در رفت و آمدها و متعاقب آن عدم توسعه و ماندگاری محرومیت‌ها تصریح کرد: دولت باید در این زمینه و در مدت باقی مانده از عمر خود باقیات صالحاتی در این حوزه بر جای گذارد چرا که در بازدید امروز راه بسیاری از روستاهای این دو بخش را در خور شان مردم متدین و معتقد و انقلابی ندانستم.

وی با بیان اینکه مردم دیشموک و قلعه‌رئیسی در دین‌داری و ولایتمداری الگو بوده و در دفاع مقدس حضور مردانه داشتند افزود: همه امید مردم برای اشتغال و رفع بیکاری به کشاورزی در همین زمین‌های محدود است که باید آبرسانی به زمین‌های مستعد با جدیت بیشتری پی‌گیری شود چرا که مهاجرت از این مناطق مایه خسران بیشتر بوده و موجب فلاکت زندگی مردم در حاشیه شهرها می‌شود.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه دو بخش چاروسا و دیشموک مناطق گردشگری مستعدی جهت پذیرایی از گردشگران در فصول سال را دارند از مسئولان حوزه گردشگری استان خواست تا توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند و زیرساخت‌های حداقلی را برای رونق گردشگری بخش چاروسا و دیشموک فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به وعده هایی که مسئولان در این سفر دادند اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی گرفته شد و رقم های خوبی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شد که امیدواریم تحقق یابند و مایه امیدواری مردم شوند و بنده نیز به جد پیگیر و مطالبه گر تحقق وعده های مسئولان در این سفر هستم چرا که بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی همین اعتماد مردم به نظام و مسئولان است.

 

نظر شما