استاندار خراسان جنوبی: شهادت اوج تعالی انسان است

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۹۹۰۹۴
استاندار خراسان جنوبی گفت: شهادت، اوج تعالی انسان است و اگر خون شهدا نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب کند، امروز خبری از اسلام و مکتب توحیدی نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه اثار و شهادت خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در اولین یادواره 53 شهید استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، نماینده ولی فقیه در استان، خانواده شهدا و عموم مردم، برگزار شد، با گرامیداشت یاد همه شهدا اظهار کرد: بالاترین امتیاز، برترین سعادت و رفیع ترین مرتبه، رسیدن به فیض بزرگ شهادت است.
به گفته وی؛ شهید آگاهانه به خاطر هدف مقدسش که در قرآن از آن به عنوان فی سبیل الله یاد شده، به شهادت می رسد و شهادت اوج تعالی انسان است.
استاندار با اشاره به این گفته سردار شهید سلیمانی " برای این که انسان به شهادت برسد، مقدمه آن این است که شهید باشد و شهید زندگی کند" تصریح کرد: اطاعت بی چون و چرا از رهبر، خدا محوری در مقابل خود محوری، ترجیح دادن ارزش های آخرت به ارزش های دنیوی، آمیختن عقل با عشق و سازش ناپذیری از دستاوردهای شهادت است.
قناعت با تأکید بر این که عاشق ترین افراد، عاقل ترین افراد هستند که از همه هستی خود در راه خدا می گذرند، افزود: زیر بار ظلم و ستم نرفتن، یکی دیگر از دستاوردهای شهادت در راه خدا است.
وی متذکر شد: هر زمان جمهوری اسلامی ایران از روی اقتدار با دشمنان مذاکره داشته، غربی ها به خواری افتاده اند و ما عزت بدست آوردیم که این عزت نفس و زیر بار ذلت نرفتن، به برکت خون شهدا و جانبازی جانبازان حاصل شده است.
به گفته وی؛ جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در خاطرات خود نقل کرده است " در قطار بودم که وزیر خارجه دولت ایران( در دولت خاتمی) با من تماس گرفت و اصرار کرد که اجازه بدهید که 15 سانتریفیوژ را فعال کنیم" که این موضوع نشانگر زیر بار ظلم و ستم رفتن است.
استاندار به ایجاد برخی بحران ها و مشکلات برای جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: هرگاه دشمنان تحریم و مشکلی برای کشور ایجاد کردند، ایران قوی تر شد.
قناعت با اشاره به برخی اتفاقات اخیر در کشور، افزود: امروز آیت الله شب زنده دار در درس خارج خود گفت چند روز قبل با نگرانی زیاد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و در مورد اغتشاشات و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند، ابراز نگرانی کردیم، اما مقام معظم رهبری با آرامش خاصی فرمودند که این ها هیچی نیست و اصلاً نگران نباشید.
وی افزود: دشمنان نفس های آخر خود را می کشند و لذا در این برهه از زمان که جهاد تبیین ضرورت دارد، هر کس به اندازه وسع خود باید به میدان بیایید و جهاد تبیین کند.
به گفته وی؛ قطار جمهوری اسلامی ایران که مقدمه ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است ادامه خواهد داشت و لذا دقت کنیم از این آزمون الهی موفق بیرون بیاییم.

انتهای پیام

خبرنگار: مرضیه شهریاری

نظر شما