معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

بخش اعظمی از جمعیت بیکاران ابرکوه را بانوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۹:۳۷
کد خبر: ۸۶۱۴۷۳
‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ابرکوه ‌گفت: بخش اعظمی از‌ جمعیت بیکاران این شهرستان را بانوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "‌سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد مقاومتی شهرستان ابرکوه گفت: ابرکوه پتانسیل های زیاد و نیاز به توسعه دارد و توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان ابرکوه به ویژه در بخش کشاورزی می تواند مشاغل خانگی را هم زنده کند.

‌وی ادامه داد: بخش اعظمی از بیکاران شهرستان ابرکوه را بانوان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.

عظیمی تصریح کرد: صنایع کوچک و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی جایگاه ویژه ای دارند، در ابرکوه سه واحد تولید لبنیات داریم و واحدهای دیگری که در کشور برند شده اند و می توانند جهش داشته باشند و حمایت از صنایع خرد و کوچک موجب تثبیت اشتغال در شهرستان می‌شود.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: اگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان به اتمام برسد یا جوازهای تأسیس به سرانجام برسد، با توجه به تعداد بیکاران و نیاز این واحدها به نیروی کار، کسری نیروی انسانی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: 90 هکتار توسعه شهرک یزد را به اتمام رساندیم ‌اما تا شبکه ارتباط تکمیل نشود امکان بهبود فضای کسب و کار بهبود نیست و فضای کسب و کار نیاز به ارتباطات خوب دارد و باید تمام شبکه ارتباطی یک بار دیگر شناسایی شود.

عظیمی در پایان در توصیه به مدیران اجرایی شهرستان گفت: بهبود فضای کسب‌وکار نیاز به ارتباطات خوب و مناسب دارد که مدیران باید تمام شبکه‌های ارتباطی را شناسایی کرده و در این حوزه آموزش نقش به سزایی دارد.

فرماندار ابرکوه نیز در این نشست با اشاره به سومین حضور استاندار یزد در شهرستان ابرکوه ، گزارشی از وضعیت اشتغال و تسهیلات و بررسی وضعیت صنعت کاشی و نواحی صنعتی ارایه نمود.

"محمد کاظمی نسب" ضمن معرفی شهرستان و پتانسیل های آن افز‌ود: علاوه بر واحدهای فعال کاشی آبنوس، مسائل زیرساختی جهت اشتغال نیز حل شده و دو مجوز دیگر برای کاشی داریم  که سرمایه گذاران به دنبال اخذ تسهیلات برای خرید ماشین آلا‌ت هستند و پروژه کاشی کوثر هم در حال تغییر مدیریت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز