معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

عملکرد استان مرکزی در پرداخت تسهیلات اشتغال خرد مطلوب است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۱:۱۷
کد خبر: ۹۱۴۵۲۷
عملکرد استان مرکزی در پرداخت تسهیلات اشتغال خرد مطلوب است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد استان مرکزی در پرداخت تسهیلات اشتغال خرد روستایی مطلوب ارزیابی می شود.

به گزارش برنا از اراک ، عیسی منصوری در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی  افزود: دولت نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال مسئولیت سنگینی برعهده دارد و بر اساس دستورالعملی که به استان‌ها ابلاغ شده انتظار می رود کمیته نظارت استان برخورد درستی با همه دست‌اندرکارانی که در این مهم فعالیت دارند داشته باشد و منابع موجود به سمت سوی گره‌گشایی از مشکلات اشتغال هدایت می‌شود.
وی اظهار داشت: بر اساس داده‌های سامانه ناظر در استان مرکزی چند نوع مغایرت مشاهده می شود که بر این اساس حدود ۱۱ درصد طرح‌های استان با دریافت وثیقه مازاد توسط بانک‌ها مواجه اند که مسئولان بانکها باید در این خصوص باید حمایت از متقاضیان را در دستور کار قرار دهند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در شرایطی پرداخت تسهیلات به متقاضیان به صورت مستقیم انجام شده که باید بررسی شود و در محل اجرایی طرح نیز حدود ۲ درصد مغایرت در استان وجود دارد که باید اصلاح شود.
منصوری اضافه کرد: در حوزه ایجاد اشتغال با وجود اینکه طرح ها هنوز تمام نشده، حجم سرمایه در تخصیص منابع بسیار بالا بوده و باید دقت شود که  تسهیلات ثبت شده در سامانه کارا با واقعیت منطبق نیست و انتظار می رود کمیته نظارت فعالیت خود را گسترده‌تر کرده ونتایج این مهم نیز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس شود.
وی افزود: در مناطق روستایی خارج  از ناحیه و شهرک صنعتی امکان پرداخت سرمایه در گردش صرف وجود دارد و ابلاغیه تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز شامل طرح‌های سرمایه در گردش نمی شود چرا که این طرح سرمایه در گردش حداکثر ۱۸ ماه فرصت وجود دارد و این اجازه به این طرح ها داده نشده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به ازای هر کدام از طرح‌ها و سیاست‌های فعال بازار کار یک دستورالعمل ابلاغ و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
منصوری بیان کرد: در مورد مشاغل خانگی انتظار می رود پرداخت تسهیلات را تنها راه حل این مهم ندانیم و از الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی استفاده شود.
وی گفت: به گفته مسئولان استانی ۳۰ درصد اشتغال استان را نهادهای حمایتی ایجاد می کنند که باید یک گزارش مدون در این خصوص تدوین و برای بازدید به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تثبیت اشتغال موجود را رویکرد اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط استانی نیز باید این مهم را به جای اشتغال جدید در دستور کار خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز