هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ؛

گروهی با ایجاد شایعه در مورد کرونا به دنبال منافع خود هستند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۰:۳۲:۱۲
کد خبر: ۹۶۲۰۴۷
گروهی با ایجاد شایعه در مورد کرونا به دنبال منافع خود هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به ایجاد نگرانی در بین مردم در خصوص بیماری کرونا ویروس هشدار داد و گفت: در حال حاضر سطح آگاهی مناسب و مطلوبی در مورد این بیماری در استان ایجاد شده ولی باید مراقب بود که این هوشیاری به اضطراب بی مورد تبدیل نشود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمدجمالیان در جمع خبرنگاران  افزود: افرادی که در فضای مجازی اخبار ضد و نقیض و بی‌منبعی را در خصوص شیوع ویروس کرونا منتشر می‌کنند به دنبال تشنج در جامعه هستند و می‌خواهند در سایه رعب و وحشت بین مردم منافع خود را دنبال کنند درحالی که منبع اصلی انتشار اخبار سلامت، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

وی اظهار داشت: گروهی با ایجاد شایعه در مورد کرونا ویروس به دنبال منافع خود هستند درحالیکه هیچ مورد مثبتی از این بیماری نه در استان مرکزی و نه در کشور گزارش نشده و مردم باید در سیاست‌های بهداشتی و درمانی همراه باشند تا بهترین مدیریت سلامت در جامعه اعمال شود.

وی افزود: پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها بر مبنای هوشیاری و آگاهی و مشارکت مردم است و فضای احساسی در آن جایی ندارد و نیاز است که مردم به دور از اضطراب و نگرانی بی‌مورد تنها در مسایل پیشگیرانه کوشا باشند و بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله با دیگران و ممانعت از روبوسی را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: مردم به شایعات در خصوص این بیماری توجه نکنند و مطمن باشند اگر مسئله ای در استان مشاهده شود بلافاصله از طریق روابط عمومی دانشگاه و خبرگزاری‌های استان مردم را در جریان کامل امور قرار خواهیم داد، بنابر این مردم با مطالب کذب ارایه شده در شبکه‌های مجازی نگران نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان تکلیف تمامی موارد پیشگیرانه و پیش‌آمادگی لازم در مورد مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا را انجام داده و شرایط عمومی جامعه را با دقت رصد می‌کند.

دکتر جمالیان اظهار داشت: خوشبختانه آمادگی و هماهنگی بین بخشی در استان وجود داشته و دارد و در روز های گذشته جلسات متعددی با استاندار، معاونین استانداری و همچنین مسولین استان و دستگاههای اجرایی استان به منظور بررسی راهکارهای لازم در راستای افزایش ضریب پیشگیری از کرونا ویروس تشکیل شده است.

وی گفت: وظیفه حکم می کند که آمادگی خود را به صورت مستمر حفظ و بررسی کنیم تا در صورت موردی در استان با تمام توان مورد را کنترل و درمان نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز