مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

کمبود داروهای مکمل در کشور وجود ندارد/ تبلیغ داروی خاص دردسرساز شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۰:۴۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۱۰۸۸
کمبود داروهای مکمل در کشور وجود ندارد/ تبلیغ داروی خاص دردسرساز شد
علی رزازان گفت: طی دو هفته تمام کمبودهای دارویی برطرف شده و اکنون انواع و اقسام شرکت‌ها و داروخانه‌ها مکمل‌های مختلف دارند و مردم می‌توانند تهیه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی رزازان، مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود مکمل های دارویی گفت: معمولا براساس میزان مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای و تقویتی در کشور، در ماه‌های مختلفِ سال تعدادی از آنها تولید یا وارد می‌شوند. 

او افزود: بحران کرونا یک اتفاق غیرمترقبه‌ای بود و ما پیش‌بینی نکرده بودیم طی یک شب میزان درخواست این مکمل‌ها چندین برابر شود، بنابراین در هر کشوری هم که باشد تا مدتی کمبود ایجاد می‌شود.

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر در عرض دو هفته تمام کمبودها برطرف شد و اکنون انواع و اقسام شرکت ها و داروخانه ها ، مکمل های مختلف دارند.

رزاران گفت: مشکلی که وجود دارد این است در شبکه‌های مجازی و ماهوارهای تبلیغ یک یا دو مکمل خاص می‌شود و مردم یکباره به خرید آن هجوم می‌آورند، بنابراین تا مدتی کمبود دارو به وجود می‌آید.

او تاکید کرد: در حال حاضر اگر کسی مکمل تغذیه‌ای برای افزایش ایمنی بدن خود بخواهد هیچ کمبودی وجود ندارد و می‌تواند از شرکت‌ها و داروخانه‌های مختلف تهیه کند.

رزازان با اشاره به تبلیغ دارو گفت: تبلیغات دارو باید با مجوز سازمان نظام پزشکی صورت گیرد اما متاسفانه تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها تخلف کردند. دلیلش هم این است تجویز هرگونه دارو و مکمل پزشکی باید براساس تجویز پزشک و داروساز باشد و نمی‌توان مردم را تشویق به خرید داروی خاصی کرد.

نظر شما