در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان عنوان شد؛

تأکید استاندار به بانک‌ها برای شتاب در اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی/ روند پرداخت‌ها به‌طور مستمر رصد شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۰:۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۰۹۳۸
تأکید استاندار به بانک‌ها برای شتاب در اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی/ روند پرداخت‌ها به‌طور مستمر رصد شود
استاندار گیلان با تأکید به بانک ها برای شتاب در اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی، طرح های اشتغال‌زا و جهش تولید، دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید را موظف به رصد مستمر روند پرداخت این تسهیلات کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها، نیازمند تلاش مضاعف و اهتمام به رونق تولید هستیم، اظهار داشت: بایستی با حمایت از فعالیت های اقتصادی و بخش خصوصی، زمینه بهبود وضع معیشتی و امیدافزایی مردم را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه گیلان در مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی سال 99 پنجم و از لحاظ تعداد، رتبه ششم است، گفت: پرداخت تسهیلات در هر قالبی اعم از رونق تولید، تبصره 18، جهش تولید و حمایت از کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا باید بدون معطلی بررسی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان هدف از اعطای تسهیلات را گره‌گشایی و کمک به فعالان اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: توقف پرونده ها در دوایر مختلف بانکی زیبنده نیست چراکه باید این طرح ها به اشتغال و تولید منتهی گردد.

وی بر ضرورت شتاب در تعیین تکلیف اجرای تفاهم نامه های جهش تولید در بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدمات تأکید و تصریح کرد: سقف تسهیلات یک هزار و یکصد میلیارد تومان این حوزه با پرداخت تسهیلات به طرح های تعریف شده جهش تولید جذب شود.

استاندار گیلان به عملکرد متفاوت برخی بانک ها در میزان منابع به مصارف اشاره و اضافه کرد: بانک هایی که نسبت منابع به مصارف آنان در استان کمتر از 70 درصد باشد؛ تا دهم بهمن ماه فرصت تجدیدنظر دارند.

وی سازمان صمت به‌عنوان دبیرخانه ستاد رفع موانع تولید ، بانک های عامل و شعب آنها را موظف به رصد مستمر روند پرداخت تسهیلات کرد و گفت: از مدیران جدید بانک های عامل نیز انتظار جهش نسبت به عملکرد گذشته را داریم.

دکتر زارع در بخش پایانی سخنان خود از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف انرژی، به تولیدکنندگان در رونق اقتصاد و تولید کمک کنند.

در این جلسه گزارش دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در خصوص عملکرد پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید، گزارش بانک ملی و ملت استان در خصوص امهال بدهی واحدهای تولیدی و عملکرد پرداخت و گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص اجرای تفاهم نامه جهش تولید ارائه شد.

 

نظر شما