استاندار در جلسه شورای اقامه نماز گیلان بیان کرد؛

ترویج نماز، سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است / بهره‌گیری از ظرفیت نماز برای تقویت وحدت و انسجام ملی / تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۳۴۹۶
ترویج نماز، سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است / بهره‌گیری از ظرفیت نماز برای تقویت وحدت و انسجام ملی / تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی
استاندار گیلان ترویج نماز را سرمایه‌گذاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خواند و با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت این فریضه الهی برای تقویت وحدت و تحکیم انسجام ملی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع کرونا و تاثیرگذاری آن بر اجتماعات برگزاری اقامه نماز، لازمست همانند دیگر عرصه‌ها ، تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی، بیشتر از قبل، در دستور کار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اقامه نماز گیلان با آرزوی قبولی طاعات مؤمنان روزه‌دار و عبادات در نخستین شب از لیالی پرفضیلت قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) به اهمیت و جایگاه نماز در مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: امیر مؤمنان علی (ع) در آخرین روزهای حیات پربرکت خود در نامه چهل و هفت نهج البلاغه به دو فرزند بزرگوارش امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) می‌فرمایند که نماز، ستون و پایه دین است.

وی افزود: خداوند متعال نماز را مایه آرامش، پالایش جسم و روح انسان قرار داده زیرا این فریضه در میان نعمت‌های الهی جایگاه ارزشمندی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان ترویج نماز را سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ، از نماز به عنوان مؤلفه ای اثرگذار در افزایش سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای و مراکز فرهنگی برای راهبری در جهت پیوند واقعی مدرسه، مسجد و خانه بسیار مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقش‌آفرینی مؤثر سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های غیردولتی و معتمدان محلی در ترویج فرهنگ نماز بیش از پیش مورد انتظار است، افزود: مسجد، محور انواع فعالیت های فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و حتی ورزشی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار صداوسیما و رسانه‌ها و نیز تربیت خانواده‌ها از سنین پایه در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت: رسانه‌ها با تولید برنامه‌هایی متنوع با موضوع نماز برای هدایت کودکان و نوجوانان، می‌توانند گام‌های موثر بردارند.

دکتر زارع نماز را حلقه اتصال و عامل وحدت و همدلی در اقوام و مذاهب مختلف به‌ویژه در گیلان دانست و اظهار داشت: باید تلاش شود تا این محور وحدت و انسجام، بیش از گذشته پرشورتر و گسترده‌تر شود.

وی بر لزوم نظارت مستمر شورای اقامه نماز با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بر وضعیت و سطح کیفی نمازخانه‌های بین‌راهی، پارک‌ها، بازارچه‌ها، مراکز تجاری و پایانه‌ها تأکید و اضافه کرد: ستاد اقامه نماز استان، پیگیری رفع نواقص این نمازخانه‌ها را همواره در دستور کار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع کرونا و تاثیرگذاری آن بر اجتماعات برگزاری اقامه نماز اشاره و اضافه کرد: همانند دیگر عرصه‌ها از ظرفیت تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی استفاده‌ای بهینه شود.

وی همچنین بر ضرورت اجرای ابلاغیه برپایی نماز جماعت به مدت ۲۰ دقیقه در دستگاه‌ها تأکید و به اثرگذاری هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص در ارزیابی ها اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که از بستر فضای مجازی و رسانه‌ای در موضوع نماز بهره‌گیری بیشتری داشته باشند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

در این جلسه هریک از نمایندگان دستگاه های عضو این شورا نیز نطرات خود را درباره ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی بیان داشتند.

نظر شما