استاندار در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان؛

پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، از عوامل مؤثر پشتیبانی از تولید است / کالاهای سلامت‌محور در سامانه اصالت‌سنجی ثبت شوند / لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات صورت‌گرفته در مقابله با تعدی به جنگل‌ها

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۰۹:۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۳۸۳۹
پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، از عوامل مؤثر پشتیبانی از تولید است / کالاهای سلامت‌محور در سامانه اصالت‌سنجی ثبت شوند / لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات صورت‌گرفته در مقابله با تعدی به جنگل‌ها
استاندار و رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا را از عوامل مؤثر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید خواند و با اشاره به اهمیت سلامتی مردم گفت که کالاهای سلامت‌محور باید در سامانه اصالت‌سنجی ثبت شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان؛ حضور میدانی و نظارت بر فرآیندها در بازار طی ماه‌های اخیر را اثرگذار ارزیابی و اظهار کرد: استمرار روند بازرسی‌ها در مسیر رفع نواقص و مشکلات مورد تأکید و انتظار است. 

 وی به نامگذاری شایسته امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در شرایط مواجهه با جنگ اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: پیشگیری از قاچاق کالا یکی از عوامل مؤثر در پشتیبانی از تولید و مولفه‌ای مهم در مانع‌زدایی‌ از آن است. 
 
وی ظرفیت‌های بالای گیلان در تولید و جایگاه این استان در رتبه های ممتاز  تولید ۲۰ نوع از محصولات کشاورزی را یادآور شد و گفت: باتوجه به سهم بالای اشتغال استان در تولید انواع محصولات کشاورزی، صنعتی، تولیدی و معدنی باید با جدیت از این روند حمایت شود.
 
نماینده عالی دولت در گیلان ، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا را گامی مؤثر در حمایت از تولید و تولیدکنندگان دانست و افزود: با تلاش‌های هم‌افزا و تعاملی و در جهت جلب رضایتمندی مردم ، باید امور را به پیش ببریم.
 
وی از تشکیل کمیته مشترک به منظور بازدید، بازرسی و ارزیابی انبارهای استان خبر داد و بر جدیت و برخورد با متخلفان تأکید کرد.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه اتصال به سامانه‌های ارتباطی و الکترونیکی در حوزه های مختلف منجر به بهبودی شرایط و شفافیت بیشتر می‌شود، گفت: اتصال به سامانه نظارت بر انبارها یکی از اقدامات شایسته دولت محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: به جهت اهمیت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی باید با جدیت هرچه تمام‌تر با قاچاق چوب مبارزه و برخورد و اقدامات مؤثر یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق چوب به خوبی اطلاع‌رسانی شود تا نقش بازدارندگی داشته باشد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان به اهمیت ثبت کالاهای سلامت محور در سامانه باتوجه به شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم اشاره‌ و اضافه کرد: از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در تولید محتوای آگاهی بخشی و جلب مشارکت بیشتر اصناف در عرضه کالاهای ایرانی بهره‌گیری بیشتری شود.
 
در این جلسه هریک از اعضاء کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان به گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.
نظر شما