سرعت بخشی و افزایش ظرفیت فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ با همکاری سپاه و بسیج

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۹:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۶۵۷۲
سرعت بخشی و افزایش ظرفیت فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ با همکاری سپاه و بسیج
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه فرایند واکسیناسیون در استان باید بسیار سریعتر و بیشتر باشد گفت: با همکاری سپاه و بسیج، ظرفیت و سرعت فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در نشست دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سرهنگ حسن حبیبی جانشین فرماندهی سپاه گیلان و دکتر سید ابراهیم پورعباس_مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان- که امروز سه شنبه برگزار شد، مقدمات افزایش ظرفیت اجرای فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان بررسی شد.
دکتر حیدرزاده در این نشست با اشاره به حمایت های سپاه و بسیج طی پاندمی کووید ۱۹ اظهار داشت: ظرفیت اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان در حال حاضر باید روزی حداقل ۲۰ هزار نفر باشد اما برای رسیدن به افزایش ظرفیت روزانه تا ۴۰ هزار نفر و تحقق این مهم، به حمایت ها و کمک های سپاه و جامعه بسیج پزشکی نیاز داریم.
 
وی با بیان اینکه باید گیلان را به الگوی کشور در اجرای واکسیناسیون تبدیل کنیم افزود: اجرای واکسیناسیون یک وظیفه ی ملی است و پیش بینی می کنیم‌ با حمایت سپاه و بسیج، تا پایان تابستان، تمام جمعیت واجد شرایط استان را حداقل دو بار واکسینه کنیم.
 
سرهنگ حبیبی هم در این جلسه با اطمینان خاطر بر همکاری بی شائبه ی سپاه در اجرای واکسیناسیون گفت: همکاری سپاه طی ۱۶ ماه پاندمی کووید ۱۹ در سطح استان در راستای پیشبرد اهداف جامعه ی بهداشت و سلامت و درمان بوده است.
وی افزود: سپاه همچنان آمادگی دارد ۲۰۰ حوزه ی مقاومت بسیج را به مرکز تزریق واکسن تبدیل کند.
 
دکتر پورعباس هم در این جلسه با تاکید بر آماده بودن فضای حوزه های مقاومت بسیج برای تبدیل به مراکز واکسیناسیون تاکید کرد: حوزه های مقاومت بسیج امکانات مشابه مراکز سلامت دارند.
 
وی افزود: مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها با بازدید از حوزه های مقاومت، کاستی های آن ها را برای تبدیل به مرکز واکسیناسیون ارزیابی و اعلام کنند تا طرح فوق در بهترین حالت ممکن اجرایی شود.
 
در پایان این جلسه مقرر شد علاوه بر افزایش تزریق روزانه ی واکسن در شهرستان ها طی چند روز آینده، هماهنگی های لازم برای همکاری بیشتر سپاه و بسیج جامعه ی پزشکی برای اجرای فرایند واکسیناسیون در سطح استان فراهم‌ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز