در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان؛

تأکید استاندار بر تداوم همکاری‌ها در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا / اثربخشی محدودیت‌های کرونایی در کاهش بیماران / ضرورت شتاب در فرآیند انجام واکسیناسیون و جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی / قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و کادر درمان و تبریک روز پزشک

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۲۳۰۱۷
تأکید استاندار بر تداوم همکاری‌ها در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا / اثربخشی محدودیت‌های کرونایی در کاهش بیماران / ضرورت شتاب در فرآیند انجام واکسیناسیون و جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی / قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و کادر درمان و تبریک روز پزشک
استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از همراهی مردم، اصناف و هیأت‌های عزاداری در اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا، به اثربخشی محدودیت های کرونایی در کاهش شمار بیماران اشاره و تأکید کرد: لازمست دانشگاه علوم پزشکی با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش بینی شده، در شتاب بخشی فرآیند انجام واکسیناسیون و نیز جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی، اهتمام ورزد تا نهایت خدمات رسانی مطلوب به مشمولان صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از همراهی مردم، اصناف و هیأت‌های عزاداری در اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا، به اثربخشی محدودیت های کرونایی در کاهش شمار بیماران اشاره و تأکید کرد: لازمست دانشگاه علوم پزشکی با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش بینی شده، در شتاب بخشی فرآیند انجام واکسیناسیون و نیز جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی، اهتمام ورزد تا نهایت خدمات رسانی مطلوب به مشمولان صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با گرامیداشت اول شهریور ماه روز پزشک، بار دیگر از پزشکان و البته همه دست اندرکاران نظام سلامت به ویژه طی ۱۸ ماه گذشته که تلاش های ایثارگرانه بسیاری برای تأمین سلامت مردم انجام داده اند و تعدادی از آنان هم به جمع شهدای گرانقدر پیوستند، قدردانی کرد.

وی همچنین از مردم فهیم، اصناف شریف، نیروی انتظامی و هیأت‌های ارجمند مذهبی که در اجرای تصمیم اخیر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا همراهی قابل ملاحظه ای داشته اند ، تشکر کرد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان کسب هر توفیق و دستاوردی در مدیریت بیماری و کاهش مؤثر بار بیماری را حاصل همکاری اقشار مختلف مردم و صاحبان اصناف دانست و گفت: باتوجه به گزارش های اعلام شده در ستاد ملی مبنی بر موفقیت حدود ۸۰ درصدی طرح اخیر در جلوگیری و ممنوعیت ترددها با پلاک غیربومی به ویژه در محور قزوین-رشت، ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مردم، فرمانداری‌های رودبار، رودسر و آستارا، راهداری و نیروی انتظامی، خواستار استمرار همراهی ها هستیم.

وی حفظ سلامت شهروندان در کنار بوجود نیامدن هرگونه مشکل در کسب و کارها و سایر شئون اجتماعی مردم را رویکرد مورد توجه رئیس‌جمهوری، دولت و ستاد ملی در سیاست گذاری فرآیند مقابله با بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در ستاد ملی از اثربخشی کاهش اجتماعات، منع ترددها و تعطیلی مشاغل در کاهش بیماران خبر داده و خواستار استمرار منع فعالیت برخی گروه‌های شغلی شده است.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی هم که در حوزه تردد و ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل همچون تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و بیرون بر بودن فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها ادامه خواهد داشت، مبتنی بر همین ملاحظه مهم است.

استاندار گیلان بر ضرورت اهتمام فرمانداران، مدیران مرتبط همچون دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی برای اجرای مصوبات با همراهی موثر اصناف تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم فهیم نشان داده اند که در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری های لازم را دارند، گفت: صداوسیما و کار گروه رسانه و فضای مجازی، نقش مؤثر همراهی های عمومی در کنترل بیماری و نیز تداوم اعمال محدودیت های کرونایی را بطور منظم اطلاع رسانی کنند.

وی به وصول گزارش هایی از وجود کاستی هایی در برخی مراکز تزریق واکسن استان بویژه طی روزهای اخیر در سطح رشت اشاره و اضافه کرد: از دانشگاه علوم پزشکی به جدّ انتظار دارم تا با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش بینی شده در تسریع تزریق دُز دوم طی هفته جاری و ازسرگیری تزریق دُز اول گروه‌ها طبق سند ملی واکسیناسیون طی هفته آتی، نهایت خدمات رسانی مطلوب به مشمولان را داشته باشد.

دکتر زارع بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها در جهت افزایش مراکز تزریق واکسن در صورت نیاز، علاوه بر فراهم سازی تسهیل واکسیناسیون برای مردم به عنوان یکی از مؤلفه‌های موثر در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان و جلوگیری از شکل گیری تجمعات انسانی نیز تأکید و ابراز امیدواری کرد که با ارسال محموله‌های جدید واکسن به استان، در این خصوص همچون گذشته جزو استان‌های پیشرو باشیم.

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بررسی مشترک کارشناسان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس با استفاده حداکثری از بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان، معلمان و والدین را از اولویت‌ها دانستند و برگزاری حضوری برخی از دروس را منوط به بررسی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها با تصمیم ستاد ملی کردند.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز