فرماندار رشت در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان، مطرح کرد ؛

پیروزی مقابل تهاجم گسترده در دفاع مقدس با هیچ سلاحی جز معنویت ممکن نبود

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۱:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۱۱۸۸
پیروزی مقابل تهاجم گسترده در دفاع مقدس با هیچ سلاحی جز معنویت ممکن نبود
فرماندار رشت به تهاجم بیش از 20 کشور دنیا به ایران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با وجود چنین تهاجمی این پیروزی با هیچ سلاح و محاسباتی جز معنویت، اعتقاد و باور ممکن نبود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه صفر و اربعین حسینی اظهار داشت: ما در این جلسه درباره کسانی صحبت می‌کنیم که الحق و الانصاف همه ما زندگی امروز خود را مدیون رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های آنها هستیم.

وی ضمن اشاره به سختی‌ها و مرارت‌های آزادگان و جانبازان در جنگ تحمیلی افزود: تصور و تحمل یک ساعت رنج اسارت که اسرا و خانواده‌هایشان تحمل کردند و سالهای طولانی بی اطلاعی آنها از یکدیگر، و درد جانبازانی که سی سال است روی تخت بیمارستان زندگی می‌کنند برای هیچکدام از ما ممکن نیست چه برسد به آنکه بخواهیم این شرایط را زندگی کنیم.

فتح اللهی با بیان اینکه نامگذاری مناسبت‌ها و بزرگداشت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس یادآور افتخارات بزرگی است، گفت: از خصلت‌های انسان فراموشکاری است و خیلی زود از یاد می‌بریم که چه از جان گذشتگی‌هایی تنها بخاطر امنیت ما صورت پذیرفته و این بزرگداشت‌ها، حداقل یادآوری برای این اتفاقات بسیار مهم است.

وی تهاجم حداقل 20 کشور دنیا به ایران در جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: کشور عزیزمان ایران با استکباری متشکل از بیش 20 کشور دنیا با امکانات نظامی، لجستیکی و اطلاعاتی در هشت سال دفاع مقدس روبرو بود.

فرماندار رشت افزود: با وجود چنین تهاجمی این پیروزی با هیچ سلاح و محاسباتی جز معنویت، اعتقاد و باور ممکن نبود و همانگونه که در وصیت‌نامه شهدای عزیزمان می‌بینیم هیچ ردپایی از مادیات در آن وجود ندارد و این همواره به ما یادآوری می‌کند که ما نیز مراقب باشیم و هرآنچه که در توانمان وجود دارد را در عرصه خدمت بکار گیریم.

وی با بیان آنکه آنچه برای خانواده شهدا انجام می‌دهیم عین وظیفه است، گفت: یقینا همه دستگاه‌ها زمانی‌که مراجعانشان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان هستند تمام سعی خود را در چهارچوب قانون برای پاسخگویی به این عزیزان به‌کار می‌گیرند و هدف همه ما این است بتوانیم حداقل وظایف خود را در برابر آنها انجام دهیم.

فتح اللهی به امضای تفاهم نامه میان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  و استانداری گیلان مبنی بر ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه این امکان را برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان در زمینه احداث و ایجاد ساز و کار در جهت توسعه زیربنایی و عملیات اجرایی استفاده کنیم.

وی تعیین یک بازه زمانی مناسب بمنظور آغاز اجرای پروژه‌های احداث مسکن را از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار شد و افزود: با اعلام آمادگی بسیج سازندگی برای تحقق این تفاهم نامه، درخواست ترک تشریفات و مراحل اداری از آن نیز به‌‌عنوان پیشنهاد در استانداری مطرح خواهد شد.

فتح اللهی به تأمین اعتبارات مورد نیاز به منظور اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شرایط دولت در حال حاضر به گونه‌ای نیست که بتوان به راحتی اعتبارات را تأمین نمود با اینحال نسبت به سال گذشته و در راستای میز خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران میزان این اعتبارات به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی به فراهم آوردن زمینه‌های ایجاد اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، از ظرفیت‌های شرکت‌ها بمنظور معرفی این عزیزان و حضور در بازار کار استفاده خواهد شد.

فرماندار رشت در پایان دیدار از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار قرار داد.

 

نظر شما