نکات مهم در راه اندازی ابزارفروشی

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۴:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۴۵۷۲
نکات مهم در راه اندازی ابزارفروشی

یکی از مهمترین کارهایی که هنگام راه اندازی ابزارفروشی باید انجام دهید این است که آن را به درستی قفسه بندی کنید. در دکوراسیون مغازه ابزار فروشی باید به طراحی داخلی مغازه و قفسه بندی صحیح وسایل، توجه کافی داشته باشید. ارائه ابزارهایی با کیفیت از برندهای مطرح‌ می‌تواند اعتماد مشتریان را به ابزار فروشی شما، دو چندان کند. در این بررسی به شما در راه اندازی ابزارفروشی کمک می‌کنیم.

طراحی ابزار فروشی

هنگامی که در حال طراحی یک مغازه ابزار فروشی هستید، باید از عناصری استفاده کنید که برای افراد جذاب است. سعی کنید از رنگ‌های مناسب صنعت ابزار، برای تزئین مغازه خود استفاده کنید. مانند ترکیب رنگ‌های قرمز و سبز، قرمز و مشکی، نارنجی و خاکستری که‌ می‌تواند نمایش ابزارها را جذاب‌‌تر نماید.

راه اندازی ابزارفروشی، با طراحی عالی و برخورداری از اطلاعات و دانش کافی، باعث رونق کسب و کار شما‌ می‌شود. برای راه اندازی آن، لازم است اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که تصمیم دارید در فروشگاه خود به فروش برساند را کسب کنید.

محصولات فروشگاه ابزار دارای دسته بندی‌های مختلفی هستند که شامل ابزار برقی یا دستی در حوزه‌های مختلفی همچون نجاری، تاسیسات و ...‌ می‌شود. تفکیک آنها باعث‌ می‌شود مشتریان زودتر و راحت‌‌تر محصول را یافته و خریداری کنند.

تاثیر ورودی ابزارفروشی در جذب مشتری

هنگام راه اندازی ابزارفروشی، مهم است که به ورودی آن، توجه ویژه داشته باشید. این جایی است که مشتری اولین گام‌های خود را بر می‌دارد و یک دید کلی از فروشگاه ابزار شما پیدا‌ می‌کند. او متوجه‌ می‌شود که محصولات شما ارزان یا گران هستند، با کیفیت بوده یا از کالاهایی تقلبی را شامل‌ می‌شود. به همین دلیل است که دکوراسیون مغازه ابزار فروشی شما و نحوه چیدمان آنها تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

تهیه و خرید ابزار

خرید ابزار برای فروشگاه شما بسیار مهم است. هنگامی که اولین فروشگاه ابزار خود را راه اندازی‌ می‌کنید، سعی کنید ابزارهای لازم را که با قیمت و کیفیت مناسبی هستند، خریداری کنید. ضروری ترین ابزار در ابزار فروشی‌ها آچار، پیچ گوشتی، انبردست، سیم چین، مته، اره، چکش، نوارهای اندازه گیری، صفحات برش و انواع چسب و پیچ و مهره‌ می‌باشد.

شما می‌توانید در برنامه ریزی راه اندازی ابزارفروشی خود، به صورت تخصصی به یک صنعت خاص تمرکز کرده و ابزارهای تخصصی آن را عرضه کنید. یا آنکه ابزارهایی که عمدتا در بسیاری از موارد استفاده‌ می‌شود، به فروش برسانید.

2

چیدمان اصولی ابزارها

طبق مطالعات انجام شده، برای 90 درصد مشتریان، سمت راست مغازه جذابیت بیشتری دارد. هنگام طراحی و راه اندازی فروشگاه ابزار خود، چیدمان آنها باید به طور خاص انجام شود. بنابراین، باید محصولات مهم تری در این قسمت از فروشگاه قرار گیرد. قرار دادن بروشورها و تبلیغات و توضیحات مربوط به هر محصول بر روی دیوار سمت راست مغازه، قدرت جذب مشتری را افزایش‌ می‌دهد.

لیست کالاهای ابزار فروشی

شما باید در چیدمان خود، دسته بندی‌های مختلف را در نظر گرفته و آن‌ها را تفکیک کنید. به عنوان مثال، در لیست کالاهای ابزار فروشی خود، ابزار برقی، ابزار دستی، ابزار هوا و ابزار باغبانی را جدا کنید. ضمن آنکه هنگام راه اندازی ابزارفروشی، ارائه هر محصول در برندهای معتبر و شناخته شده، حق انتخاب را برای مشتریان شما ایجاد خواهد کرد که نشان از اعتبار فروشگاه شما دارد.

ایجاد کابینت و قفسه‌های مناسب

استفاده از قفسه بندی‌های مناسب و کابینت‌ها، موثرترین انتخاب برای صرفه جویی در فضا است. آیا تا به حال سعی کرده اید از میان صدها پیچ یا مهره دیگر، یک پیچ کوچک پیدا کنید؟ زمان آن رسیده است که همه این ابزارهای کوچک اما مؤثر را از هم جدا کنیم.

شما می‌توانید یک جعبه فلزی را انتخاب کنید تا تمام پیچ‌های خود را در آن قرار دهید و سپس آن را در کابینت قرار دهید تا در فضا صرفه جویی کنید و فروشگاه ابزار خود را منظم‌‌تر نگه دارید. اگر نمی‌خواهید ابزارهای کوچک مانند پیچ، مهره، پیچ و غیره را در کابینت قرار دهید، برای آنها قفسه بسازید.

استقرار ابزارهای کوچک و ارزان یا بزرگ و گران قیمت

هنگام راه اندازی ابزارفروشی، جعبه‌ها را که پر از پیچ یا مهره هستند، در قفسه و در هوای آزاد قرار دهید. شما همچنین به یک کابینت برای ابزارهای گران قیمت خود نیاز خواهید داشت. وقتی می‌خواهید مغازه‌تان را ببندید، ابزارهای گران‌قیمت را در کابینت یا مکانی قرار دهید که بتوان آن را قفل نمود.

ضمن آنکه ابزارهای کوچکتر را‌ می‌توانید با کمک طبقات و قفسه‌هایی با عرض کمتر، بر روی دیوار بگذارید تا کاملا در معرض دید باشند. توجه داشته باشید که ارائه تنوع بالای ابزارها، نیاز به آگاهی کامل از آنها و دسته بندی مشخص هر یک دارد تا به راحتی مشتریان آن‌ها را در فروشگاه شما بیابند.

ایجاد ایستگاه شارژ در فروشگاه

همانطور که‌ می‌دانید ابزارها‌ می‌توانند سیمی یا بی سیم باشند. ابزارهای شارژی ابزارهای چند منظوره و کاربردی هستند که به راحتی قابل حمل‌ می‌باشند. اگر شارژ این ابزارهایی که با باتری کار‌ می‌کنند تمام شود، بی کار‌ می‌شوند. لازم است برای تست و راه اندازی این ابزارها و یا کنترل سلامت ابزارهای سلامت، ایستگاه شارژ مناسبی را در هنگام راه اندازی ابزارفروشی، تعبیه کنید.

سازماندهی مناسب ابزارها

فروشگاه ابزار خود را سازماندهی کنید. ابزارهای فروشگاه را در شرایط خوبی نگه دارید. هوای سرد یا گرم به ابزار شما آسیب‌ می‌رساند. آنها را خشک نگه دارید. اگر ابزار را در جای سرد نگه دارید و سپس سعی کنید از آنها استفاده نمایید، به شدت به آن‌ها آسیب خواهید زد.

برای جلوگیری از این امر، ابتدا ابزار را از سرما خارج کرده و سپس سعی کنید از آن استفاده نمایید.‌ می‌توانید ابزارهای سنگین ماننده کمپرسورهای بادی را در محلی قرار دهید که به راحتی از سوی مشتریان قابل بررسی باشد.

کلام آخر

هنگامی که راه اندازی ابزارفروشی خود را برنامه ریزی کردید، شروع به برداشتن گام در جهت اهداف خود کنید و فروشگاه ابزاری بسازید که متناسب با نیازهای مشتری شما باشد. توجه داشته باشید که استفاده از میزان مناسب سرمایه در این کار،‌ می‌تواند بر سرعت موفقیت شما و تامین تنوع ابزارها متناسب با تقاضای بازار کمک نماید. برای این کار‌ می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از گودفورپی دریافت نمایید و همچنین میزان سرمایه برای راه اندازی ابزار فروشی را تخمین بزنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز