«جان سایه» از لندن به جشنواره وطنی آمد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۷:۵۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۵۴۶۱
«جان سایه» از لندن به جشنواره وطنی آمد
فیلم سینمایی «جان سایه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید خیرالدین متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش برنا، حمید خیرالدین تجربه فیلمسازی را قبل از انقلاب با سینمای آزاد شروع کرد و پس از انقلابانی جشنواره فیلم فجر با مرکز اسلامی فیلمسازی که در همان محل سینمای آزاد بود، به کار فیلمسازی ادامه داد. در دوران دفاع مقدس به مستندسازی جنگ روی آورد و سپس در صدا و سیما به تولید فیلم‌های کوتاه داستانی پرداخت. 

او نویسندگی چند اثر سینمایی را بر عهده داشت و در اواخر دهه 60 با ساخت فیلم «آهوی وحشی» وارد جریان اصلی سینما شد. او پس از آن فیلم «عصیان» و فیلم «کمین» را در دهه 70 کار کرد و  آخرین فیلم سینمایی او قبل از مهاجرت به انگلستان در سال 1376 با فیلم سینمایی «سجده بر آب» رقم خورد. 

خیرالدین در لندن به کار ساخت مستند ادامه داد. در سال 2006 میلادی شرکت رسانه‌ای "پرس تی وی" را تأسیس و به مدت هفت سال مدیریت کرد. او در این مدت چندین فیلمنامه نوشت و آن‌ها را در لندن منتشر کرد. در نهایت سال 1398 با نادر جلالی و یک سرمایه‌گذار دیگر، فیلمنامه سینمایی «جان سایه» را در لندن تولید کرد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جان، استاد دانشگاه و نویسنده‌ای مهاجر به فرانسه و انگلیس است. او به‌خاطر پیشینه فکری پس از مهاجرت، همسر و خانواده خود را رها و با مارتا زنی اروپایی ازدواج می‌کند. مارتا او را به ناگهان رها می‌کند و...

پیش از این قرار بود «ماه‌چهره خلیلی» در این فیلم ایفاگر نقش سایه باشد که با فوت ناگهانی‌اش این امکان فراهم نشد و در نهایت صدرالدین زاهد، روزیتا فضایی، جوشرلی، احسان امین سرشت، پیپاوینزلو، جیمزبارنز، کترینا دونپورت، جولیان لوییس، ورونیکاجبورک، بالونت بسین، سارا سعادت در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

عوامل سازنده فیلم «جان سایه» عبارتند از:

تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده: حمید خیرالدین، مدیر تولید و مجری طرح: نادر جلالی، مدیر فیلمبرداری: ابراهیم اشرفی، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، تدوین: مهدی سعدی- سودابه سعیدنیا، صدابردار: ادریا اسمیلگس نیتو، صدا گذار: انسیه ملکی، طراح گریم: محسن بابایی، طراح لباس: علی قریشی- لودی کروشال، لباس: سهیلا شجاعی فرد، عکاس: زهره بن خیرالدین، دستیارکارگردان و بر نامه ریز: سامیار پارسا.

 

42063ad3-3563-407e-bad6-2ee6427bdea2

 

 

6d4149ca-80f6-45a2-a022-91342fa9ca9b

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز