اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۹:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

در حاشیه سفر استانی به خراسان رضوی+ مطرح شد؛

محمد کبیری: خط اعتباری 7500 میلیارد تومانی با اولویت مسکن کارگری ایجاد شد

کبیری، معاون امور تعاون در حاشیه بررسی مشکلات تعاونی های استان خراسان رضوی از تسهیلات 7500میلیارد تومانی با هدف تامین مسکن کارگران خبر داد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو:

بدن در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاومت می‌کند/ 38درصد تجویز آنتی بیوتیک‌ها در نسخه‌ها مناسب نیست/ فروش آنتی بیوتیک بدون نسخه تخلف است

نوشین محمدحسینی گفت:از اولین سالی که پنی سیلین به بازار آمده مقاومت به آن گزارش شده است و در حال خلع سلاح در برابر آنتی بیوتیک ها هستیم.

جزئیات پرداخت کمک هزینه 100 هزار تومانی و وام یک میلیونی کرونا

دولت در دور دوم حمایت‌های مالی کرونایی از اقشار آسیب‌پذیر پرداخت وام یک میلیون تومانی برای 10 میلیون خانواده و کمک هزینه 100 هزار تومانی برای 30 میلیون خانوار را در نظر گرفته است.

وزیر کشور:

فقط بخش کالاهای اساسی فروشگاه‌ها باید باز باشد/ قرار نیست پس از ساعت 21 با مردم مواجه شویم و بگوییم، چرا بیرون آمده‌اید

وزیر کشور گفت: فروشگاه های بزرگ زنجیره ای قرار نبود همه باز باشند و فقط بخش کالاهای ضروری باید باز باشد.

چاقی مهمترین عامل در ابتلا به دیابت نوع 2/مصرف زیاد سوسیس و کالباس دیابت نوع دو به دنبال دارد

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی رژیم درمانی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر عدم مصرف قندهای ساده در دوران کرونا تاکید کرد و اظهار کرد: مصرف قندهای ساده در بدن ایجاد التهاب می کند و افرادی که قند ساده زیاد استفاده می کنند، سرعت حرکت گلبول های سفید شان کند می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا:

تردد در ساعت 21 تا 4 با 200 هزار تومان جریمه همراه است/ استفاده از سیستم هوشمند برای ممنوعیت تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهر

علیرضا رییسی گفت: استفاده از یک سیستم هوشمند در دستور کار قرار گرفت که از ورود افراد کرونا مثبت در تجمعات در اماکن مقدس، پاساژها و وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

محسن هاشمی:

مدیریت جزیره ای و سلیقه ای، موفق نخواهد بود / هشدار در خصوص بازگشت مسافران از شمال به تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت جزیره ای و سلیقه ای، موفق نخواهد بود نیست به بازگشت مسافران تهرانی از شمال هشدار داد.

دانستنی های تاریخی(۲)؛

بقایای حکومت هلندی ها در ایران

شاید بر بسیاری پوشیده باشد که روابط ایران و هلند سده ها سابقه دارد و در این میان جنگ هایی نیز میان ایران و هلند درگرفته است.

نگاه بهارستانی‌ها به فرزندان دوتابعیتی‌:

دوتابعیتی‌ها مورد اعتماد ما نیستند/کشورهای اعطاکننده تابعیت قصد ضربه زدن به نظام را دارند/ باید نحوه برخورد با دوتابعیتی‌ها در ایران مشخص شود

سلبریتی‌هایی که فرزندان خود را در کشورهای دیگر به دنیا می‌آورند، موج تولد فرزند در کشورهای اروپایی و آمریکایی را به راه انداخته‌اند و می‌گویند چون پول و امکاناتش را دارند این حق را از فرزندشان دریغ نمی‌کنند و به آنها اجازه زندگی بهتر می‌دهند اما به نظر می‌رسد این اقدام سبب هدر رفت منابعِ انسانی کشور می شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران:

جریمه 2 میلیاردی در انتظار شکارچیان پرندگان/جمع آوری 250 دام هوایی در یک روز/ نصب دام هوایی غیرقانونی است/شکار در استان مازندران ممنوع است

کوروس ربیعی گفت: جریمه شکار پرنده بالابان 2 میلیارد ریال است که متاسفانه قاچاق این گونه جانوری در کشور نیز مشاهده شده است.

هوای تهران در مرز آلودگی/ باران از پس ذرات معلق برنیامد

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 95 قرار گرفته و کیفیت هوای تهران علیرغم بارش باران پاک نشده و در مرز آلودگی است.

وقوع زمین لرزه شدید در استان فارس

زلزله ۴.۴ ریشتری مرز استانهای هرمزگان و فارس لرزاند.

توقیف 5 شناور در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف 5 فروند شناور و کشف محموله 500 میلیارد ریالی کالای قاچاق در سواحل بندر دیر خبر داد.

ترافیک سنگین صبحگاهی در تهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین صبحگاهی در اکثر محورهای پایتخت خبر داد.

عضویت وزیر آموزش و پرورش در پویش کتابخوانی ۲۰۲۰

وزیر آموزش و پرورش در توئیترش نوشت: با امید و اشتیاق به فردایی بهتر و زندگی آگاهانه‌تر با افزایش سرانه مطالعه هموطنان به ویژه معلمان و دانش آموزان من نیز به پویش کتابخوانی ۲۰۲۰ می‌پیوندم .

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا:

تردد در ساعت 21 تا 4 با 200 هزار تومان جریمه همراه است/ استفاده از سیستم هوشمند برای ممنوعیت تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهر /ساز و کاری برای اعمال پلاک به فرمانداری‌های وجود ندارد

علیرضا رییسی گفت: استفاده از یک سیستم هوشمند در دستور کار قرار گرفت که از ورود افراد کرونا مثبت در تجمعات در اماکن مقدس، پاساژها و وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به برنا:

قصد داریم آزمون‌ها را حضوری برگزار کنیم/ مدیران مدرسه باید بر نحوه کار و تدریس معلمین نظارت داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمین باید آموزش های لازم را به دانش آموزان ارایه بدهند، مدیران مدرسه باید بر نحوه کار و تدریس معلمین نظارت و مدیریت داشته باشند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مطرح کرد:

هشدار در خصوص خریدهای آنلاین در ایام تعطیلات کرونایی/از پرداخت بیعانه خودداری کنید/فقط از فروشگاه های دارای نماد اعتماد خرید کنید

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شهروندان اگر مجبور به خرید از صفحات مجازی شدند که نماد اطمینان ندارند به هیچ وجه اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

تکذیب خرید تبلت از برند خارجی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)/کمیته امداد تاکنون 50 هزار تبلت برند ایرانی خریداری کرده است

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خرید تبلت از برند خارجی را قویا تکذیب کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب پویش «ایران همدل» برای 300 هزار دانش آموز بی‌بضاعت تحت پوشش خود، حدود 50 هزار تبلت از برند داخلی خریداری کرده است.

شهردار منطقه یک تهران:

استقرار ماشین آلات برف روب در منطقه یک/ آمادگی صد در صدی برای مقابله با آبگرفتگی/ راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران

سید حمید موسوی گفت: تقریبا صد در صد ماشین آلات برف روب با توجه به بارش های پیش رو از سوی سازمان مدیریت پسماند در منطقه یک مستقر می شوند.

دانستنی‌های حقوقی؛

در چه مواردی شوهر می‌تواند مانع اشتغال زن شود؟

آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به انتخاب یا دست کشیدن از شغلی خاص از جمله مواردی است که قانون اساسی کشور به آن تأکید کرده است اما می‌دانید قانون درباره‌ منع اشتغال زن توسط شوهر چه نظری دارد؟

دانستنی‌های کرونایی (۲)؛

تغییرات علائم کرونا از ابتلا تا بهبودی

کووید 19 یک بیماری تنفسی است که علائم مختلفی دارد و در ادامه با این علائم بیشتر آشنا می شویم.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران:

متقاضیان نیازمند استفاده از خدمات بخش خصوصی بیمه می‌شوند/ تمامی دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی قابل استفاده است/ نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست

داوود حاج قاسمعلی از صدور دفترچه برای افراد جدید فاقد هر گونه دفترچه بیمه اعم از سازمان بیمه سلامت یا تامین اجتماعی و ... خبر داد.

پیام وزیر بهداشت به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

آمار جهانی کرونا؛ ۸۹۲۲ فوتی و بیش از ۵۸۱ هزار ابتلای جدید

آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان یکشنبه –دوم آذر ماه- منتشر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز