ایمپلنت دندان

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۴۸۹۱
ایمپلنت دندان
یکی از روش های نوین در جایگزینی دندان های پوسیده، شکسته و صدمه دیده یا کاشت دندان جدید به جای دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در زمان گذشته از دست دادن دندان ها برابر با از دست دادن زیبایی ظاهری فرد و راهی برای جبران این نقص وجود نداشت. کم کم و به مرور زمان دندان های مصنوعی و روش های متفاوت کاشت راه خود را در این صنعت باز کردند. یکی از روش های نوین در جایگزینی دندان های پوسیده، شکسته و صدمه دیده یا کاشت دندان جدید به جای دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان است. در این روش پایه ای فلزی در داخل استخوان فک محکم می شود که حکم ریشه دندان جدید را خواهد داشت و دندان جدید بر روی آن قرار خواهد گرفت. در ادامه همراه باشید تا زوایای مختلف ایمپلنت دندان را با هم بررسی کنیم.

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان باید مقاومتی بسیار بالا داشته باشند تا در برابر ضربه و فشار های وارده استقامت داشته باشند. از این رو معمولاً ای فلزات یا آلیاژ هایی از آن ها تهیه می شوند. یکی از فلزاتی که کاربردی بی نظیر و بی اندازه در صنعت ایمپلنت دندان دارد ، تیتانیوم است. تیتانیوم با داشتن مقاومتی بسیار بالا ، میزان خوردگی بسیار کم و سابقه ای بسیار طولانی در عرصه ایمپلنت به عنوان یکی از بهترین مواد برای تولید ایمپلنت های دندان شناخته می شود. علاوه بر این موضوع تیتانیوم به خوبی توسط بدن فرد پذیرفته شده و پیوند بر قرار می کند. البته در مواردی بسیار نادر ممکن است که بدن شخص به تیتانیوم حساسیت داشته باشد که در این موارد می توان از ایمپلنت های جایگزین استفاده نمود. از ایمپلنت های جایگزین مناسب می توان ایمپلنت زیرکونیوم را نام برد که به تازگی در بازار راه خود را پیدا کرده است و احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا به سابقه و ماندگاری تیتانیوم دست پیدا کند.

اجزای ایمپلنت دندان

از آن جایی که ایمپلنت های دندان تعداد بی شماری دارند و این انواع هر کدام در تعداد اجزا می توانند متفاوت باشند نمی توان گفت که تعداد همیشه ثابت است. اما به طور معمول اکثر ایمپلنت های دندان از سه قسمت اصلی تشکیل می شوند : فیکسچر ، اباتمنت و تاج دندان.

1- فیکسچر همان پایه ایمپلنت است که به عنوان ریشه دندان جدید در داخل استخوان فک جاسازی می شود و با آن پیوند بر قرار می کند. جنس فیکسچر همانطور که ذکر شد از فلزات و مخصوصاً تیتانیوم است تا بتواند به خوبی با استخوان فک ارتباط بگیرد.

2- اباتمنت نیز همان رابط یا واسط در ایمپلنت است. از آن جایی که ارتباط دهنده دو قسمت اصلی ایملپنت دندان است ، به آن واسط گفته می شود و نقش اصلی آن نیز همین است. در برخی از ایمپلنت های دندان مثل مینی ایمپلنت ها ممکن است این قطعه نیز حذف شود.

3- تاج و روکش دندان یا همان دندان مصنوعی جدید است که در واقع ویترین ایمپلنت به حساب می آید و نمایش دهنده زیبایی و محصول نهایی است که بر روی اباتمنت قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که تاج های دندان متناسب با خصوصیات ظاهری دندان های طبیعی هر شخص تهیه و تولید می شود. بنابراین ظاهری دو چندان زیباتر و طبیعی تر نسبت به سایر روش های کاشت دندان خواهد داشت.

متخصص ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت دندان شخصی است که به صورت اختصاصی در همین زمینه مطالعه داشته و تجربه طولانی در زمینه کاشت و ایمپلنت دندان دارد. توصیه اکید ما به شما در صورت نیاز به انجام ایمپلنت دندان ، مراجعه به متخصص ایمپلنت به جای جراحان یا دندان پزشکان معمولی است. برای آشنایی با مرکز ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید .

مرکز ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزایای بی شماری دارد. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که عمده این مزیت ها به حساب می آیند و از عوامل اصلی محبوبیت ایمپلنت در سطح جهان هستند :

1- مقاومت بالای ایمپلنت های دندان نسبت به سایر روش های کاشت دندان از مزیت های بزرگ آن به حساب می آید. همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان معمولاً از جنس فلزات هستند و همچنین با روش کاشت منحصر به فردشان که در داخل استخوان فک قرار می گیرند ، این مقاومت چندین و چند برابر می شود.

2- بهبود کارکرد دهان و دندان ها : مواردی مانند جویدن غذا و صحبت کردن که با استفاده از دندان های مصنوعی گاهاً دشوار یا با مشکل رو به رو می شدند ، با استفاده از ایمپلنت دندان حس و حال استفاده از دندان های طبیعی را خواهند داشت و مشکلاتی مانند لق زدن دندان مصنوعی در داخل دهان به کل رفع خواهند شد.

3- طول عمر ایمپلنت های دندان نسبت به سایر روش های کاشت و جایگزینی دندان بسیار بالاتر است. البته این مورد به چندین و چند عامل نظیر کیفیت ایمپلنت ، طرز کاشت و نحوه مراقبت شخص از ایمپلنت ها بستگی دارد.

4- ظاهری زیبا و طبیعی : ظاهر ایمپلنت ها بر خلاف دندان های مصنوعی که شاید کمی توی ذوق بزنند ، در لابراتور ها تهیه می شوند و بسیار طبیعی و زیبا خواهند بود. به نحوی که پس از قرار گیری در داخل دهان امکان تشخیص آن ها از سایر دندان ها دشوار است.

مراقبت های پس از عمل ایمپلنت دندان

این مراقبت ها شامل مراقبت های روز های ابتدایی که شامل فشار نیاوردن زیاد به ایمپلنت به علت امکان کج شدن آن و همچنین استفاده از مواد غذایی نرم است. در وهله دوم مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان و مواد دهان شویه یا ضد عفونی کننده می باشد که بهتر است در بازه های منظم جهت بررسی ایمپلنت به جراح یا متخصص مراجعه کنید.

مراقبت های ایمپلنت

نظر شما