معاون استاندار آذربایجان غربی

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی نیروهای انسانی مهمترین بخش توسعه اقتصادی

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۰۷:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۰۱۳۸
توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی نیروهای انسانی مهمترین بخش توسعه اقتصادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی بایستی با توجه به زمان و مکان متناسب با شرایط صورت گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه شورای مهارت استان، مهارت آموزی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برشمرد و اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای، یکی از موثرترین راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و مهارت و توسعه مهارتی بخش صنعت است.

وی با اشاره به لزوم احداث سریع شهرک مهارتی در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: این شهرک با همکاری دستگاه های مربوطه و در راستای تجمیع تمامی رشته‌های مهارتی فنی و حرفه ای بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را به جامعه هدف ارائه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایده احداث این شهرک در سطح کشور برای نخستین بار در استان مطرح شد.

صادقی افزود: هدف اصلی از ایجاد این شهرک تجمیع آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان، زمینه سازی اشتغال و کارآفرینی، توسعه متوازن، به کارگیری استانداردهای روز، توانمندسازی، مهارت آموزی و کاهش هزینه‌های تامین فضای آموزشی در راستای حمایت از بخش خصوصی و هدفمند کردن آموزش های مهارتی در استان است.

صادقی با اشاره به جلوگیری از ارائه گواهی‌های فاقد ارزش توسط برخی از مؤسسات فنی و حرفه ای و اهمیت جهش تولید، گفت: ادارات آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای وظیفه سنگینی در راستای تربیت و پرورش نیروهای ماهر و کاری دارند تا بتوان به اهداف جهش تولید رسید.

وی با اشاره به انجام نیازسنجی مهارتی در استان، افزود: بایستی نیازسنجی آموزش های مهارتی با توجه به داشته ها و ظرفیت ها مورد بررسی قرار گیرد تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایت شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی از ارائه آموزش های مهارتی به ۵۴۸نفر از روستاییان استان خبر داد و گفت: با هدف توانمند سازی نیروی کار روستایی برای مشارکت در فعالیت های صنعتی و بهبود تولیدات بخش در سال جاری به ۵۴۸ نفر از روستاییان استان آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای ارائه شده است.

وی همچنین از وجود ۳۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان خبر داد.

 حمایت و‌ اشتغالزایی ویژه مهارت آموختگان آموزش های فنی وحرفه ای ، تصویب پیوست مهارتی منابع انسانی برای پروژه های کلان و اجتناب از موازی کاری در ارائه آموزش های مهارتی از جمله مواردی بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز