اشتباهاتی که منجر به خراب شدن زندگی زناشویی می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۰۸:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۶۲۰۷
اشتباهاتی که منجر به خراب شدن زندگی زناشویی می‌شود
زوج‌های جوان در ابتدای زندگی زناشویی خود ممکن است با عدم آگاهی اشتباهاتی داشته باشند که منجر به خراب شدن زندگی زناشویی‌شان شود اما این اشتباهات چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عشق نیاز به مراقبت و توجه دارد و اگر مراقب آن نباشیم به راحتی نابود می‌شود و زندگی ما را به خطر می‌اندازد. ما یاد نگرفته‌ایم در مورد رفتار با همسرمان آموزش ببینیم بنابراین اشتباه کردن اجتناب‌ناپذیر است. اشتباهاتی که افراد در مورد زندگی مشترک انجام می‌دهند، معمولا بین تمام زوج‌ها مشترک است. برخی موارد رایج‌ترین اشتباهاتی هستند که افراد در رابطه با همسرشان مرتکب می‌شوند و با ارتکاب آنها پایه‌های زندگی مشترک را سست می‌کنند. 

مریم ظهوریان، جامعه شناس و فعال فرهنگی، با اشاره به تفاوت انسان‌ها با یکدیگر گفت: وقتی دو انسان به هم می‌رسند به تفاوت فکری یکدیگر پی ببرند چراکه هر یک از یک خانواده و تفکر هستند.

او افزود: فراگرفتن اطلاعات وسیع هیچ ایرادی ندارد اما یکسان سازی آنها بسیار مهم است که ما بتوانیم تمام این افکار را درست وارد خانواده کنیم. این امر آموزش و مهارتی می‌خواهد که بیشتر زوجین ما درگیر آن هستند و به خوبی یاد نگرفتند.

این آسیب‌شناس بیان کرد: اکثر مشکلات زوج های ما این است که بلد نیستند افکار، تربیت و فرهنگ خود را با هم یکپارچه کنند به همین دلیل دچار اختلاف می‌شوند.

ظهوریان با اشاره به نقش موثر خانواده گفت: در واقع مشکلات از اینجا شروع می‌شود که مادر خانواده فرزند خود را برای شروع زندگی مشترک و وارد شدن در یک خانواده دیگر آماده نکرده است.

او تصریح کرد: ما در خانواده باید به پسر و دختر خود آموزش دهیم بتوانند عقاید و افکار خود را با خانواده همسرشان همسان سازی کنند و سواد این را داشته باشند که فرهنگ دیگری را بپذیرند و خودشان را با آن وفق دهند.

ظهوریان افزود: انسان‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند اما متأسفانه پسران و دختران ما فکر می‌کنند همه باید مثل خودشان فکر کنند در صورتی‌که طرف مقابل ما از نظر فکری متفاوت است و این ما هستیم که باید خودمان را با همسر و خانواده او وفق دهیم.

او در ادامه بیان کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد و ما همچنان با همسرمان اختلاف نظرهای فاحش داشته باشیم تولد یک فرزند مشکل را حادتر می‌کند چون فرهنگ زن و شوهر یکسان سازی نشده و هر کدام می‌خواهند با افکار و عقاید خود کودک‌شان را تربیت کنند بنابراین کودک در تشنج بزرگ می‌شود و از این ناحیه بسیار ضربه می‌خورد.

این جامعه‌شناس با اشاره به بهترین سن ازدواج گفت: سن برای ازدواج شرط لازم است اما شرط کافی نیست یعنی بسیاری از مواقع ممکن است افراد سن کم داشته باشند اما از پختگی لازم برای حضور در اجتماع برخوردار باشند برای مثال ممکن است یک فرد 18 ساله بیش از فرد 38 سال پختگی داشته باشد و برعکس.

ظهوریان اظهار کرد: به نظر شخصی من بهترین سن ازدواج برای جامعه ما 24 تا 28 سال برای دختران و 30 تا 34 سال برای پسران است.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز