اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۹:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۷۶۱۳
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

پیام وزیر بهداشت برای مردم ایران

کرونا تعارف ندارد/ اعمال محدودیت های کرونایی از آذرماه

سعید نمکی پیامکی به این شرح برای عموم مردم ارسال کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، اعمال جدید محدودیت‌ها از اول آذر ماه اجرا می‌شود.

جلوگیری از فعالیت واحد صنفی متخلف در شهرک غرب

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از یکی از مجتمع های تجاری شهرک غرب که در آن به دلیل حراج اجناس یکی از فروشگاه های این مجتمع تجاری تعداد زیادی از شهروندان در فضای بسته بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای خرید تجمع کرده بودند، اداره اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت از ادامه فعالیت این واحد صنفی جلوگیری کرد.

جدیدترین و عجیب‌ترین علایم جدید کرونای شدید

عضو کمیته مقابله با کرونا هذیان‌گویی را یکی از علایم جدید در شدیدترین موارد ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: این عارضه به خصوص در سالمندان بیشتر مشاهده می شود و آنها با این عارضه سردرگمی و توهمات شدید را تجربه می‌کنند.

طی در اطلاعیه ای تاکید شد:

بازنشستگان برای حذف و اضافه بیمه تکمیلی نیازی به مراجعه حضوری ندارند

بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری تا پایان اسفندماه امسال مهلت دارند به صورت غیرحضوری، از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به حذف و اضافه یا ثبت نام بیمه تکمیلی درمان اقدام کنند.

آخرین اطلاعات درباره نحوه برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو

اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره تاریخ‌ و نحوه‌ برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو(Tolimo) دوره های 153، 154، 155 و 156منتشر شد.

معاون امور جوانان:

تاسیس 100 خانه جوان از ابتدای دولت تا کنون/ هر 22 منطقه تهران باید صاحب خانه جوانان شود/قول تشکیل مراکز منش در تهران جهت اشتغال زایی

محمدمهدی تندگویان گفت : امروز 100 خانه جوانان فعال در سراسر کشور داریم و این یعنی تعداد این خانه ها از ابتدای دولت تاکنون 4 برابر شده است و اگر اعتبارات به مشکلی برنخورد تا پایان دولت به 200 خانه جوان می رسیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

برای عدم سرایت آلودگی به جامعه باید زنان معتاد عقیم شوند/خودِ این زنان خواستار عقیم سازی هستند/عقیم سازی زنان معتاد خلاف حقوق بشر نیست

مسعود رضایی گفت: باید با اجرای طرح عقیم سازی زنان معتاد، اجازه ندهیم آلودگی زنانی که به دلیل اعتیاد، فقر و ناتوانی در خرابه‌ها و مخروبه‌ها زندگی می‌کنند به جامعه سرایت کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

خدمات رسانی به خانواده شهدای سلامت در حال انجام است/واکسن کرونا داخلی به امسال نخواهد رسید/ تنها کادر درمانی که در بخش کرونا فعالیت کند شهید محسوب می شود

مسعود خاتمی گفت: پزشکان، پیراپزشکان و پرستارانی که در حین خدمت و ماموریت برای مقابله با کرونا جان خود را از دست داده اند، شهید سلامت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

فوت ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ در کشور/بیش از ۵۵۲ هزار نفر تا کنون بهبود یافته‌اند

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ آبان ۱۳۹۹و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۱ هزار و۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پی موفقیت معاونت امور تعاون:

تعاونی‌ها بازوی دولت هستند/ فعالیت تعاونی‌ها در حوزه مسکن باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود/کمیسیون اقتصادی مجلس تعاونی‌ها را گام به گام همراهی خواهد کرد

انور حبیب زاده بوکانی گفت: تعاونی‌ها نظارت کامل و جامع بر فعالیت خود دارند بنابراین آنها می‌توانند با استفاده از این قدرت نظارتی خود قیمت‌ها را کنترل و حتی کاهش دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مردم به اخطارها توجه کنند/شاهد بروز سیلاب‌های جزیی هستیم

اسماعیل نجار درباره سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های ناشی از بارش‌ها در روزهای اخیر گفت: حساسیت و آمادگی نسبی برای مهار سیلاب و آبگرفتگی در کشور وجود دارد. هرچند در برخی مواقع شاهد سیلاب‌های جزیی هستیم. این مقوله به بحران مربوط نیست بلکه در شهرها شهرداری‌ها مسئول مهار مشکلات در این زمینه هستند.

فلوشیپ طب مادر و جنین مطرح کرد:

افزایش خطر برای مادر و جنین به‌دلیل تمایل به زایمان در تاریخ رند / خطر کرونا در پی اصرار بر زایمان در تاریخ رند

سولماز پیری گفت: درسال‌های اخیر تمایل در گروهی از والدین ایرانی ایجاد شده که خواستار تولد فرزندشان در یک تاریخ رند یا مناسبت خاص هستند. این مقوله هیچ پایه علمی ندارد و یک خواسته غیر علمی است که می‌تواند مشکلات متعدد برای سلامتی مادر و جنین به دنبال داشته باشد.

رئیس انجمن دیابت ایران؛

درباره انسولین نیازمند مذاکره با شرکت‌های بیمه‌گر هستیم /متفورمین بیشترین داروی مصرفی در دنیاست/درمان کرونا با متفورمین/ از هر 4 دیابتی سه نفر در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند

اسد الله رجب با بیان اینکه دیابت در جهان در حال رشد است، گفت: متاسفانه از هر 4 فرد مبتلا به دیابت سه نفر در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

مجید فراهانی طی بازدید از محل دفن صوراسرافیل و ملک المتکلمین خبر داد:

ایجاد مرکز اسناد دوران مشروطه در اطراف مجموعه صوراسرافیل و ملک المتکلیمین/ فعالیت شهرداری برای بازسازی و بهسازی بنای فاخر جنبش مشروطه

عضو شورای شهر تهران صبح امروز طی بازدید از از آرامگاه ملک المتکلمین و صوراسرافیل گفت: بنا است مجموعه اسناد دوران مشروطه در کنار آرامگاه صوراسرافیل و ملک المتکلیمین ایجاد شود تا این مرکز اسناد محلی برای مراجعه پژوهشگران باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد:

حذف قلیان از اماکن عمومی در کنترل کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با حذف پایدار قلیان از اماکن عمومی، کشورمان به تجربه ای موفق در کنترل کووید 19 دست یافته است.

پژوهشگر تحولات جمعیت:

مواجه ایران با «سالمندان سرراهی» در یک دهه آینده/ پدیده ای که در نتیجه تک فرزندی و بی فرزندی است

صالح قاسمی گفت: در دهه آینده ما نسلی از سالمندان را خواهیم داشت که نه حمایت اجتماعی دارند و نه حمایت خانوادگی چرا که با الگوی تک‌فرزندی، بی‌فرزندی، و به‌طور کل کم‌فرزندی، زوج‌ها خودشان را از حمایت‌های دوره سالمندی محروم می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

تمام مناطق 22 گانه تهران صاحب سمن سرا می‌شوند/ ظرفیت تبلیغی شهر در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد

حجت نظری گفت: این نوید را می دهیم تا پایان سال همه مناطق مناطق 22 گانه تهران صاحب سمن سرا شوند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر/ حضور یک سوم کارمندان شهرهای قرمز در محل کار/ محدودیت تردد در شهرهای قرمز/ آموزش ها همچنان آنلاین است

علیرضا رئیسی گفت: در خصوص حضور کارکنان در محل کار تصمیم گیری شده است به گونه ای که در شهرهای قرمز یک سومم کارکنان در ادارات حاضر هستند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران:

فعالیت پایگاه‌های سیار انتقال خون از هفته آینده/هیچ فردی بخاطر انتقال خون به کرونا مبتلا نشده است

پیمان عشقی با بیان اینکه 190 پایگاه انتقال خون در کشور فعال است، گفت: دو برابر تعداد پایگاه‌های فعال در کشور پایگاه سیار انتقال خون در سراسر کشور در هفته‌های آینده ایجاد می‌شود. این پایگاه‌ها در مساجد، فرهنگسراها و ... بر قرار می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز