رئیس پلیس پایتخت:

افزایش ۲ درصدی جرایم خرد در تهران/ فعالیت ۱۵۰۰ دوربین نظارتی در شب / هشدار جدی به تولیدکنندگان و حمل کنندگان سلاح سرد/ اعتراض پلیس نسبت به تاریکی خیابان ها در شب

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۸:۵۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۷
افزایش ۲ درصدی جرایم خرد در تهران/  فعالیت ۱۵۰۰ دوربین نظارتی در شب / هشدار جدی به تولیدکنندگان و حمل کنندگان سلاح سرد/ اعتراض پلیس نسبت به تاریکی خیابان ها در شب
دومین مرحله از اجرای طرح صاعقه پلیس تهران با حضور سردار حسین رحیمی برگزار شد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در جریان دومین طرح صاعقه پلیس پایتخت گفت: نگرانی جدی شهروندان در این روزها به کارگیری سلاح سرد و شبه سلاح بود که علیه آن ها در سرقت استفاده می شد. بر اساس قانون ما وظیفه برخورد با این مجرمین را داشته و در همین راستا اقدام کردیم.

او افزود: 368 نفر از سارقین و زورگیران مسلح در همین راستا در پایتخت دستگیر شدند. این افراد بعضا سلاح جنگی و غالبا سلاح سرد داشتند. این مرحله از طرح با موفقیت به انجام رسید.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: 24 واحد صنفی که تهیه و توزیع سلاح و شبه سلاح می کردند نیز پلمب شد.

او افزود: 149 نفر حامل و تولید کننده سلاح سرد نیز دستگیر شدند و از آن ها 10 قبضه سلاح جنگی نیز کشف شد. هزاران فشنگ و سلاح سرد نیز از این افراد هم کشف شد. به تولیدکنندگان و حمل کنندگان سلاح سرد هشدار جدی می دهم و این افراد باید منتظر برخورد ما باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ما اعتراض خود را نسبت به تاریکی های شب اعلام کرده ایم و کاملا مخالف هستیم زیرا منجر به ناامنی می شود و فضا را برای مجرمین مهیا می کند و به صورت رسمی و کتبی نیز مخالفت خود را اعلام کرده و در شورای تامین هم عنوان کرده ایم. ما با مجرمین خطرناک حتی اگر نیاز باشد برخورد مسلحانه خواهیم داشت و قدرتمندانه با آن ها برخورد می کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: دستگاه قضایی نیز به خوبی با ما همکار می کند. جامعه مشکلات زیادی همچون گرانی و بیکاری دارد اما با این وجود از امنیت خوبی برخوردار هستیم. زمانی که یک مجرم 8 سال زندان بوده است و پس از آزادی مجددا تخلف می کند دیگر مشکل از اوست.

او بیان کرد: جرایم خرد در سال 99 در تهران 2 درصد و کشفیات نیز 8 درصد افزایش یافته است. چند سال است که سرقت مسلحانه در تهران به حداقل رسیده است و اراذل و اوباش به شدت کم شده اند و این نشان دهنده تلاش پلیس است.

سردار رحیمی ادامه داد: طرح امنیت شبانه نیز سه روز است که آغاز شده و گشت های مقطعی در خیابان های اصلی و کلانتری ها در خیابان های فرعی فعال شده اند. در همین سه شب ده درصد وقوع سرقت کاهش یافته است. ما به فکر امنیت شب های تهران هستیم و 1500 دوربین نظارتی نیز در شب ها فعال هستند اما برد آن ها در شب کمتر می شود اما کاملا نظارت می شود و خیابان های تهران به وسیله دوربین ها نیز رصد می شود.

به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ به علت تاریکی های شبانه میزان وقوع جرم بیشتر نشده است اما نگرانی وجود دارد.

سردار رحیمی در خصوص محدودیت های شبانه پایتخت گفت: به جز محدودیت تردد ساعت 9 شب تا 4 صبح دیگر هیچ محدودیتی در تهران وجود ندارد. بعضی از اصناف با رعایت پروتکل ها فعالیت خود را آغاز کرده اند و امید است کسب و کار مردم نیز رونق یابد و نظارت های ما ادامه دارد تا پروتکل های بهداشتی انجام شود. ما در گذشته نیز طرح امنیت شبانه را اجرا می کردیم و این طرح در ادامه آن است.

او افزود: طی ماه های اخیر 4000 محکوم فراری دستگیر و همگی تحویل مراجع قضایی شدند. احکام خلع ید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

// انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز