مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

آمادگی برگزاری اردو در مناطق زرد و آبی به شکل حضوری را داریم/ به ستاد کرونا نامه ارسال کردیم/ هدف ارتقای مهارت آموزی در بین دانش آموزان است

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۱:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۷۶۷۴
آمادگی برگزاری اردو در مناطق زرد  و آبی به شکل حضوری را داریم/ به ستاد کرونا نامه ارسال کردیم/ هدف ارتقای مهارت آموزی در بین دانش آموزان است
علی رمضانی گفت: در حوزه برگزاری اردوها چندین نامه به ستاد مقابله با کرونا ارسال شده و آمادگی داریم تا اردوها را به مناطق زرد و آبی به شکل حضوری برگزار کنیم.

به گزارش برنا؛ طی یک سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا اقداماتی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، اردو و هزاران اقدام دیگر در راستای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان مورد کم توجهی قرار گرفته است. هرچند می‌طلبد تا دانش آموزان در دوران کودکی و نوجوانی کارهای تیمی، نحوه تعامل با دیگران و دیگر مهارت‌ها را بیاموزند اما کرونا همه معادلات را تغییر داد.

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: کرونا فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. در یک سال اخیر مدیران باید با توجه به شرایط اقدامات مناسب برای دانش آموزان را در دستور کار قرار می‌دادند.

او افزود: اغلب دانش‌آموزان در منزل بوده و از نشاط و شادابی برخوردار نیستند. البته در حوزه آموزش اقدامات مناسبی در حال انجام است، آموزش حوزه اجباری است نه اختیاری.

رمضانی تصریح کرد: در پرورشی به‌دنبال آموزش مهارت به دانش آموزان هستیم، این اقدام باعث بروز و تشدید نشاط در بین دانش آموزان می‌شود. در حال برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری هستیم و بیش از 7 میلیون نفر در سال گذشته در این مسابقات  شرکت کرده‌اند که امسال مشارکت‌ها  نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

به گفته او بیش از دو میلیون 600 هزار نفر شرکت کننده در پرسش مهر امسال شرکت کردند. درضمن در کنار پرورش دانش آموزان به دنبال تربیت معلم با نشاط و ماهر نیز هستیم. برای اولین بار جشنواره معلمان هنرمند را برگزار می‌کنیم. این مقوله با استقبال مواجه شده است.

 مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در روزهای آینده برای اولین بار جشنواره معلمان مولف برگزار می‌شود. در حوزه دانش آموزان هم جشنواره کانون‌های کشور برگزار می‌شود که هزار و 182 کانون در کشور وجود دارد و در قالب 22 انجمن در این کانون‌ها فعالیت کرده و 4 میلیون دانش آموز در آن فعال هستند. دانش آموزان در ساعات  خارج از مدرسه در این حوزه ها به فعالیت می‌پردازند.

رمضانی ادامه داد: در حوزه برگزاری اردوها چندین نامه به ستاد مقابله با کرونا ارسال شده و آمادگی داریم تا اردوها را به مناطق زرد  و آبی به شکل حضوری برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: البته هنوز پاسخی از سوی این ستاد درباره کم و کیف برگزاری اردوهای دانش آموزی دریافت نشده است.

او گفت: آمادگی برگزاری اردوها در مناطق زرد یا نارنجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم.

رمضانی تاکید کرد: هم اکنون بیش از 50 کانال در حوزه ادارات فرهنگی و هنری در حال بارگذاری و اجرا است. امسال مسابقات در راستای ارتقای مهارت دانش آموزان در حال برگزاری است. اساتید برجسته کشور دعوت و دوره‌های ویژه برگزار شده است.

او افزود: برنامه ضبط شده و در اختیار دانش آموزان کشور قرار گرفته است. دانش آموزانی که از معلمان توانمند محروم هستند می‌توانند از این طریق به ارتقای مهارت‌ها بپردازند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز