فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور است/ حضور آمریکایی ها در کشورهای همجوار به افزایش تولید و توزیع مواد مخدر منجر شده است

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۲:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۸۲۹۸
بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور است/ حضور آمریکایی ها در کشورهای همجوار به افزایش تولید و توزیع مواد مخدر منجر شده است
سردار حسین اشتری گفت: برخی از کشورهای همجوار تولید و توزیع کننده مواد مخدر هستند. این تولید به دلیل حضور آمریکایی های افزایش یافته و بیش از پیش در معرض خطر هستیم. در سال گذشته هزار و 10 تن مواد مخدر کشف شده است و بیش از 90 درصد کشفیات در شرق کشور است.

به گزارش برنا؛ نشست تخصصی «یاریگران زندگی-همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی-پیشگیری از اعتیاد» به مناسبت بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر صبح امروز 5 تیر برگزار شد.

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 265 میلیون نفر درگیر انواع مواد مخدر در جهان هستند. این موضوع استراتژیک است و روند افزایشی و نگران کننده است.

 او افزود: درسال های گذشته این روند افزایش را در تمامی کشورهای شاهد بودیم. دستگاه های بین المللی و مسئول فعالان در این زمینه وارد عمل شوند و جمهوری اسلامی ایران توقع دارد تا بیش از پیش این مبارزه را ادامه دهند و یک آسیب شناسی در سطح بین المللی انجام شود و آسیب شناسی برای این بلای خانمان سوز مشاهده می شود. در جمهوری اسلامی ایران هم در سیاست های کلان به این موضوع اشاره شده است. در جلسات آسیب ها اجتماعی با سران قوا هم 5 آسیب را رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار دادند که در راس آنها مسئله اعتیاد است. شخصا ایشان به این موضوع ورود پیدا کردند.

اشتری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مدعی است که در مبارزه با مواد مخدر پیشتاز است. دلیل این ادعا هم شهدایی است که تقدیم شده اند بیش از 3هزار و 800 نفر برای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: 12 هزار جانباز برای مبارزه با مواد مخدر داریم. بیشترین شهید، جانباز و کشفیات را داریم. برخی از کشورهای همجوار تولید و توزیع کننده مواد مخدر  هستند. این تولید به دلیل حضور آمریکایی های افزایش یافته  و بیش از پیش  در معرض خطر هستیم. در سال گذشته هزار و 10 تن مواد مخدر کشف شده است. کشفیات بیش از هزار و 100 است. بیش از 90 درصد کشفیات در شرق کشور است. این مقوله جزو افتخارات است. کنترل مرزها به شکل مناسب انجام شده و فقط 10 درصد  مواد مخدر در کشور کشف شده است.

او عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای در امان ماندن جوانان خود  و دیگر جوانان می کوشد. هدف این است که بلای خانمانسوز از جمهوری اسلامی رخت ببندد و سازمان های بین المللی و تمامی کشورها قدردان زحمات جمهوری اسلامی باشند در این زمینه اقدامات مناسب انجام شده  و در سطح کلان جمهوری اسلامی ایران یک اقدام بشردوستانه است. این اقدامات در سال های اخیر با رویکرد مناسب دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری و درمان در اولویت قرار گرفته  و اقدام یاریگران موضوع مردمی شده است. هر وقت در جمهوری اسلامی از مردم استفاده کردیم موفق بودیم. هنرمندان  و روحانیت و پیشکسوتان و پهلوان  و هنرمندان به میدان آمده و باید این اقدام تقویت شود  و از ظرفیت مردم استفاده شود.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: امید است با یاری خداوند  اصحاب رسانه ، صدا و سیما و مراکز آموزشی کمک کننده برای ریشه کن کردن این پدیده اقدام کنند. امیدواریم بتوان با مقابله قوی تری وارد عمل شد.  امروزه  دستگاه های  و تجهیزات را به یاری دانشمندان داخلی تهیه می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز