خاصیت های باورنکردنی نمک

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۸:۴۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۰۴۷۸
خاصیت های باورنکردنی نمک
همیشه از مضرات نمک شنیدیم اما این بار از فواید نمک برای شما صحبت کنیم.

به گزارش برنا؛ نمک یکی از مهمترین و اجتناب ناپذیرترین عناصر از زندگی ماست. بطوریکه حتی اگر شما غذای مورد علاقه خود را بخواهید استفاده کنید ولی نمک نداشته باشد از خوردن آن صرف نظر می کنید. نمک ادویه ایی ارزان و ضروری برای غذاهایی که میل می کنید می باشد. و مادر در زندگی روزمره برای مزه دار کردن غذاهایمان از آن استفاده می کنیم. آیا باور می کنید که نمک را می توان به عنوان یک جایگزینی مناسب در مقابل بسیاری از محصولات شیمیایی که هروز از آن ستفاده می شود،دانست؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می شود از نمک به عنوان یک ماده ی تمییز کننده استفاده کرد؟ اگر قبول ندارید مطالب ذیل را بخوانید تا از 26 استفاده شگفت انگیز و جالب نمک مطلع شوید.

همانگونه که می دانید نمک یک نقش اصلی را در زندگی روزمره ما بازی می کند. در ادامه با گفتن استفاده های شگفت آور نمک قطعا شما را متحیر می کند .ممکن است که اصن هیچ تصوری نسبت به استفاده های شگفت انگیز نمک را نداشته باشید. و هم اکنون ما شما را از استفاده های آن مطلع میکنیم.

زخم‌های کانکر (آفت دهان)

شستشوی دهان با آب‌نمک می‌تواند درد ناشی از زخم کانکر (آفت دهان) را کاهش داده و به شما در بهبود سریع‌تر آن کمک کند. یک قاشق چایخوری نمک را در یک و نیم فنجان آب حل کرده، سپس جرعه جرعه در دهان قرقره کرده و آن را بیرون بریزید. چندین بار در روز این کار را انجام دهید تا این زخم‌ها التیام یافته و دیگر برای شما دردناک نباشند.

بینیِ گرفته یا آبریزش بینی

نمک روشی اثبات‌شده برای کمک به تنفس راحت‌تر هنگام سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا آلرژی است. مزیت آن در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است. زمانی ‌که در اثر سرماخوردگی و یا آلرژی، بینی شما گرفته و یا آبریزش بینی داشته باشید، می‌توانید از داروخانه اسپری‌های نمکی بینی را تهیه نمایید، و یا از سرم نمکی برای قرقره و شستشوی بینی استفاده نمایید.

 

پسوریازیس و اگزما

آب‌نمکِ غنی از مواد معدنی در مکان‌هایی مانند دریای مرده در خاورمیانه، تالاب آبی در ایسلند و دریاچهٔ ارومیه در ایران وجود دارد. شنا کردن و قراردادن بدن در این آب‌ها به مرطوب شدن پوست و کاهش قرمزی آن کمک می‌کند. و اگر شما اگزما و یا پسوریازیس دارید، این آب‌ها می‌توانند لکه‌های پوسته‌پوسته شده را التیام بخشیده و التهاب پوست را تسکین دهند. در خانه برای فراهم کردن محیطی همانند آنچه که گفته شد، می‌توانید نمک دریای مرده و یا نمک اپسوم را به آب وان و یا تشت اضافه نمایید و حدود ۱۵ دقیقه بدن خود را در آن بخیسانید. حتی یک فنجان نمک معمولی در آبِ وانِ حمام نیز می‌تواند علائم اگزما را کاهش دهد.

سوزش سردل

جوش شیرین نوعی نمک است و همچنین یک آنتی‌اسید طبیعی است. حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین را درون یک لیوان آب سرد حل کرده و بعد از غذا مصرف نمایید. اگر زیاد سوزش سردل دارید، خوددرمانی نکرده و برای اطمینان از اینکه مشکل مهم دیگری نیست، به پزشک مراجعه نمایید. به یاد داشته باشید که جوش شیرین دارای سدیم است. اگر به دلایلی، رژیم غذایی کم‌نمک دارید، پزشک ممکن است نوع دیگری از آنتی‌اسید را برای شما تجویز نماید.

گزش یا نیش حشرات

ترکیب خمیر‌مانندی از جوش شیرین و کمی آب می‌تواند برای التیام هرگونه خارش، نیش و یا تورم جزئی مؤثر باشد. این ترکیب خمیری همچنین برای کاهش خارش بثورات ناشی از کهیر، آنژیوادم یا تماس با گیاهانی مانند پیچک، بلوط و یا سماق سمی مؤثر است.

گلو‌درد

قرقره کردن با آب‌نمک – حدود یک‌دوم قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید – می‌تواند بلع دردناک و گلودرد را کاهش دهد.

خستگی پا

محلول دو فنجان نمک اپسوم در یک تشت آب گرم، درمان شایعی برای پا‌های خسته و دردناک است. نمک دارای منیزیم است که به عملکرد بهتر عضلات کمک می‌کند. البته شواهدی دال بر جذب منیزیم از طریق پوست وجود ندارد، بنابراین ممکن است تنها علت رفع خستگی پا و احساس خوب بعد از استفاده از آن، گرمی آب باشد. این در حالی است که خیساندن پا‌ها و یا بدن در محلول آب‌نمک اپسوم هیچ ضرر و آسیبی به همراه ندارد.

بوی بد دهان

اگر بوی دهان شما تازه نیست و احساس ناخوشایندی به آن دارید، احتمالاً به دلیل خشکی دهان و ایجاد پلاک در آن است. جوش شیرین می‌تواند با میکروب‌های موجود در دهان مبارزه نموده و تا ۳ ساعت بوی بد دهان را خنثی نماید. با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و یک فنجان آب، دهان‌شویه درست کنید. دهان خود را ۳ تا ۴ بار در روز به مدت یک دقیقه با این دهان‌شویه شستشو دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز