دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد:

طب سنتی چه زمانی می‌تواند در درمان کمردرد موثر واقع شود؟

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۰:۳۲:۰۲
کد خبر: ۹۲۹۲۹۳
طب سنتی چه زمانی می‌تواند در درمان کمردرد موثر واقع شود؟
دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه اکثر کمردرد ها نیاز به درمان جراحی ندارند، گفت: از طریق تغییر سبک زندگی و انجام ورزش‌های منظم می توان از ابتلا کمردرد پیشگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمحمدجوادمرتضوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره کنفرانس علمی ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهارداشت: کنفرانس امروز بیشتر در زمینه کمردرد است که موضوعات مختلفی از جمله کمردرد و دیسکوپاتی، کمر درد و تنگی کانال نخاعی و .... با حضور اساتید و صاحب‌نظران بر جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین روش‌های تشخیصی و درمانی نیز مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمردرد یکی از بیماری‌های شایع است که همه افراد در جهان ممکن است حداقل یک‌بار آن را تجربه کنند، گفت: این بیماری دلایل مختلفی داشته و انواع متفاوتی را شامل می‌شود ولی در اکثر مواقع می‌توان با روش‌های غیرجراحی نسبت به درمان کمردرد اقدام کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در اکثر مواقع می‌توان با استفاده از تغییر سبک زندگی و انجام ورزش های منظم که سبب قوی شدن عضلات اطراف شکم و ستون فقرات می‌شوند نسبت به درمان کمر درد اقدام کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه فشار بیش از حد به کمر می‌تواند سبب کمر درد شود، گفت: اکثر کسانی که به علت کمردرد  به پزشک مراجعه می‌کنند با انجام مراقبت‌های لازم می توان وضعیت آنها را بهبود داد ولی کمتر تعداد آنها هستند که نیاز به درمان‌های جراحی دارند.

وی در پاسخ به اینکه درمان کمربند با کمک طب سنتی چقدر امکان پذیر است خاطرنشان کرد: در صورتی‌که طب سنتی بر اساس منابع علمی باشد می تواند موثر واقع شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران و در مورد دیسک‌کمر گفت: یکی از علل کمر درد دیسک کمر است بر اساس اینکه دیسک کمر چگونه بر روی عناصر عصبی فشار وارد کند و اینکه دقیقاً کجا باشد درمان های آن متفاوت است ولی به طور کلی در همه موارد درمان آن به جز موارد خاص غیر جراحی است.

نظر شما