تغییر در ترکیب هیئت مدیره خانه مطبوعات استان

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۶:۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۷۹۱۵
به دنبال استعفای یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی به دلیل انتصاب در مسئولیت جدید، یکی از اعضای علی البدل جایگزین وی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در ششمین نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی که برای عرض تبریک انتصاب مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئول جدید روزنامه قدس در محل این روزنامه برگزار شد، موضوع درخواست استعفای محمد جمال رستم زاده خراسانی عضو اصلی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی از رسته مدیران مسئول با توجه به قبول مسئولیت جدید به عنوان مدیر خبر و رسانه های نوین مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، مطرح و طبق اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با استعفای وی موافقت شد. بر این اساس علی پاکباز خسروشاهی عضو علی البدل رسته مدیران مسئول، جایگزین وی در هیئت مدیره این موسسه شد.

جریان‌سازی فرهنگی روزنامه قدس در سالیان متمادی

نائب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در ابتدای این نشست انتصاب علی یعقوبی را به عنوان مدیری جوان در مسئولیت مدیرعاملی موسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئولی روزنامه قدس تبریک گفت و با اشاره به سابقه ارزشمند روزنامه قدس و جریان‌سازی فرهنگی این رسانه در سالیان متمادی، افزود: حضور مدیر و سردبیر و ترکیب جوان و کاربلد رسانه ای در مدیریت این روزنامه نویدبخش بهبود در فعالیت و تعالی این موسسه در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است.

غلامرضا بنی اسدی ادامه داد: همچنین حضور مدیر جدید رسانه‌ای روابط عمومی آستان قدس رضوی که سابقه سال ها فعالیت رسانه‌ای در رسانه های مختلف و نیز عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان را دارد در دوره جدید می تواند باعث هم‌افزایی و همکاری های بهینه و زمینه خدمت اصحاب قلم در مجموعه آستان قدس رضوی و تقویت فعالیت خادمیاران رسانه‌‌ای رضوی باشد.

وی همچنین از مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی قدس خواست تا همچون گذشته یار خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در خدمت به اصحاب سخت کوش رسانه استان باشد.

تأکید بر ضرورت همگرایی رسانه ها

مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئول روزنامه قدس نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت همگرایی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های مشترک خانه مطبوعات و رسانه های استان و مطبوعات کثیرالانتشار، گفت: نیازمند اتاق فکر رسانه‌ای هستیم تا شبکه موضوعات و مسائل مهم را در زمینه های مختلف احصا و در صفحات و سرویس های مختلف رسانه ها منعکس کنیم.

علی یعقوبی افزود: جریان فعلی عمومی و فضای رسانه ای کشور تا حدودی از ادبیات اصیل فارسی دور شده است و قطعاً مطبوعات و رسانه‌ها مهمترین خاستگاه و جایگاه احیای زبان فارسی هستند.

وی همچنین آمادگی کامل خود و موسسه فرهنگی قدس برای همکاری با خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی را اعلام کرد.

گزارشی از برخی اقدامات اخیر خانه مطبوعات

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این نشست با انتقاد از عدم برخورداری تعداد زیادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از هدیه اینترنت رایگان رئیس جمهوری با وجود پیگیری های بسیار، گفت: وعده هدیه اینترنت رایگان رئیس جمهور برای بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه محقق نشد؛ ضمن اینکه متاسفانه در یارانه امسال رسانه ها سهم مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی کمرنگ است.

مجتبی محمودی افزود: با وجود دغدغه هدفمندی یارانه و اهتمام شایسته در شفاف سازی ارقام، فهرسته یارانه اعطا شده به پایگاه های خبری و روزنامه ها همچنان دارای شائبه تفوق رابطه بر ضابطه است؛ درحالی که با پایش استانی و در نظر گرفتن نظرات خانه های مطبوعات استان ها به عنوان بازوهای نظارتی فعال زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قطعا نتیجه بهتری حاصل می شد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برخی اقدامات اخیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد چکاب کامل سلامت برای بیش از 150 نفر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی و نیز خبرنگاران فعال استان در مشهد که ثبت نام کرده بودند و بعضا دارای بیمه نیز نبودند، به صورت رایگان در حال انجام است که موجب رضایتمندی و اقبال بسیاری از همکاران و اعضای خانه شده است.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی افزود: طبق تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ایران خودرو خراسان تخفیف تعمیر و تعویض قطعات به اعضای خانه اعلام شد که متقاضیان معرفی شدند.

در ادامه نشست هم مواردی توسط دیگر اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی مطرح و درباره آن ها بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز