با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی رقم خورد؛

کاهش ۷۰ درصدی مراجعان و ۷۵ درصدی بستری‌های کرونا در البرز

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۵۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹۷
کاهش ۷۰ درصدی مراجعان و ۷۵ درصدی بستری‌های کرونا در البرز
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : با اجرای طرح مدیریت بیماری کرونا به شیوه محله محور(حاج قاسم سلیمانی) آمار مراجعین ، بستری شدگان و فوتی های بیماری کرونا در استان البرز کاهش پیدا کرده است .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رئیس دانشگاه اظهار کرد : طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح محله محور بوده  که با همکاری مشترک وزارت بهداشت ، سپاه و بسیج با هدف  مبارزه با ویروس کرونا در تمام کشور از حدود چهل و پنج روز پیش آغاز شده است و دستورالعمل آن  به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد:  خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی البرز با همراهی سپاه پاسداران و بسیج از روزهای نخستین ابلاغ طرح اقدامات به سرعت انجام شد  مبنای این طرح بر اساس پایش، نظارت و حمایت طراحی شده است که قسمت پایش و نظارت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و بخش حمایت بر عهده سپاه و  بسیج می باشد.

وی تصریح کرد : تمام محله های استان البرز بر اساس پایگاه ها و مراکز جامع خدمات سلامت هدف گذاری شده است . 

دکتر فتحی تاکید کرد:  خوشبختانه با اجرای این طرح توانستیم از حالت قرمز کرونایی خارج شویم و تعداد مراجعین، بستری شدگان و فوتی ها ی بیماری کرونا کاهش چشم گیری داشته است به نحوی که تعداد مراجعین کاهش 70 درصدی و تعداد بستری شدگان نیز 75 درصد کاهش یافته است .

وی افزود : روزانه تعداد  فوتی ها از 30 تا 35 نفر به 2 الی 3 نفر رسیده است و این موفقیت را مرهون  تلاش همه مسئولین استانی به ویژه  سپاه و بسیج در هستیم.

 

نظر شما