عطر اعیاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۱۶:۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۳۵۳۲
عطر اعیاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی
ماه پربرکت شعبان همزمان با آخرین روزهای سال 1399 از راه رسیده و شوق فرارسیدن بهار و زنده شدن دوباره طبیعت را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی هم به مناسبت گرامی‌داشت اعیاد خجسته ماه شعبان و آغاز سال جدید، از امکانات بخش‌های مختلف خود بهره گرفته و زیباترین جلوه‌های بصری را با گل‌آرایی، فضاآرایی و چراغانی اماکن متبرکه رضوی خلق کرده است تا بر نشاط معنوی زیارت زائران و مجاوران بیفزاید.

 پرچم‌های رنگی و ریسه‌های پرنور زینت‌بخش گوشه و کنار صحن و سرای رضوی در این ایام پربرکت شده است. در این بین، سه کتیبه بزرگ در ابعاد 6 در 13 متر به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) به ترتیب در ایوان صحن انقلاب اسلامی، صحن آزادی و مسجد گوهرشاد نصب شده است.

زذ

 

 

برنامه گل‌آرایی صحن و سرای بارگاه منور رضوی هم که از ماه رجب با استفاده از گل شاخه بریده، سبد، طبق و تاج گل آغاز شده بود با دقت و ظرافت ویژه ای به استقبال از اعیاد شعبانیه و نوروز رفته است تا محبان آقا علی بن موسی الرضا(ع) به هر گوشه‌ از این مکان امن الهی که می‌نگرند، گل‌های رنگی زیبنده چشمان مشتاق‌شان شود. انگار گل‌های زرد، سفید، صورتی و... از پارکینگ‌ها و ورودی‌ها تا صحن‌ها و رواق‌ها ردیف شده‌اند تا در کنار سبزی باغچه‌ها و اوج و فرود آب نماها، جلوه‌ای دیگر از بهار طبیعت را در این حریم باصفا به نمایش بگذارند.

زذ

 

امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این رابطه گفت: در کنار فضاسازی حرم مطهر رضوی‌، تمامی امکانات رفاهی برای زائران مهیا شده است تا در آرامش خاطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند به آستان بوسی حضرت رضا(ع) مشرف شوند و از برنامه‌های معنوی حرم مطهر در این ایام بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: به مناسبت گرامی‌داشت میلاد باسعادت امام حسین(ع)، 10 هزار بسته صبحانه چهارشنبه 27 اسفندماه در بین نمازگزاران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) توزیع خواهد شد. همچنین با نبات متبرک رضوی از زائران و مجاوران حاضر در مسیرهای منتهی به روضه منوره در سوم ماه شعبان پذیرایی می‌شود.

بهنام خاطرنشان کرد: همچنین در روز تحویل سال 200 هزار کیک هم در بین زائران و مجاوران حاضر در حرم مطهر رضوی توزیع خواهد شد.

 

نظر شما