جزییات تازه از گونه فرانسوی ویروس کرونا

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۷:۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۴۰۷۱
جزییات تازه از گونه فرانسوی ویروس کرونا
مقام‌های حوزه بهداشت و درمان فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که یک گونه جهش یافته از ویروس کرونا در منطقه برتاین این کشور گزارش شده است که در برخی موارد با آزمایش‌های فعلی پی‌سی‌آر تشخیص داده نشدند.

به گزارش برنا، با این حال اداره کل بهداشت فرانسه اعلام کرد که تجزیه و تحلیل اولیه نشان نمی‌دهد که این نوع جدید شدیدتر یا مسری‌تر از موارد قبلی باشد.

این نهاد دولتی تصریح کرد که هشت مورد ابتلا به این گونه جدید در بیمارستانی در لنیون در منطقه برتاین گزارش شده است که چندین ابتلا با آزمایش پی‌سی‌آر تشخیص داده نشده است.

تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز یا پی‌سی‌آر برای تشخیص وجود آنتی‌ژن به‌جای پادتن استفاده می‌شود.

مقامات فرانسوی تاکید کرده‌اند محققان در انستیتو پاستور در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اصلاحات ژنتیکی منجر به تشخیص دشوارتر گونه جدید شده است یا خیر.

یک منبع بیمارستانی به رسانه‌های فرانسه گفته است: تعجب آور برای ما این بود که تست پی‌سی‌آر برخی از افراد مبتلا چهار بار منفی شد.

محققان در تلاش هستند تا مشخص کنند آیا جهش به گونه‌ای است که ویروس در آزمایش پی‌سی‌آر بینی، غیرقابل تشخیص است؟ اگر این موضوع ثابت شود شمار مبتلایان می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

مقامات حوزه بهداشت منطقه برتاین در بیانیه‌ای گفت: تحقیقات برای تعیین چگونگی واکنش این گونه به واکسیناسیون و پادتن‌های ایجاد شده در عفونت‌های قبلی کووید-۱۹ انجام خواهد شد.

نهادهای بین‌المللی حوزه بهداشت نیز نسبت به شناسایی گونه جدید هشدار داده‌اند.

تشکیل گونه‌های جدید از یک ویروس، روندی طبیعی است چراکه ویروس‌ها برای زنده‌ ماندن در طول زمان تکثیر و جهش پیدا می‌کنند. در حال حاضر نسبت به گونه‌های انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی ویروس کرونا هشدار داده شده است.

بنابر گزارش یورونیوز، مقامات فرانسوی این گونه را در گروه «ردیابی» طبقه‌بندی کرده‌اند. این گروه شامل هزاران گونه مختلفی است که به طور طبیعی در جهان ظاهر می‌شود و تنها بخش کوچکی از آن‌ها در نهایت مشکلات خاص در حوزه بهداشت عمومی ایجاد می‌کند.

 

نظر شما