معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خبرداد :

فعال سازی ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد در سال گذشته/کلینیک صنعت به کمک تولیدکنندگان می‌آید

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۷۷۶۸
فعال سازی ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد در سال گذشته/کلینیک صنعت به کمک تولیدکنندگان می‌آید
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: رسیدگی به واحدهای صنعتی یکی از اولویت های سال جاری است ودرهمین راستا سال گذشته یک هزار و ۵۵۷ واحد راکد کشور بازفعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی رسولیان در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد اظهار کرد: امسال حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کشور که به علل مختلف راکد و یا زیر ظرفیت کار می کنند به چرخه تولید باز خواهند گشت.

وی اضافه کرد: با هدف باز فعال سازی واحدهای راکد و یا واحدهایی که زیر ظرفیت در حال فعالیت هستند، در قالب کلینیک صنعت در سطح کشور ۹۰۰ مشاور از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان انتخاب که این مشاورها با حضور در این واحدها نسبت به عارضه یابی و بررسی های علمی و اقتصادی و رصد نقاط ضعف آنها اقدام می کنند.

رسولیان گفت : با  توجه به اینکه بخشی از  واحدهای تولیدی در زمان های مختلفی تعطیل یا نیمه تعطیل می شوند، آمار جامعی از کل این واحدها  وجود ندارد که به همین منظور یکی از برنامه های جدی ما این است تا  این گونه واحدها را به چرخه فعالیت بازگردانیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص واحدهایی که در تملک بانک ها قرار د ارند این واحدها شناسایی و با شورای بانک ها یک تفاهم نامه ای با هدف بازگرداندن آنها به چرخه تولید امضا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید و تقاضا برای سرمایه گذاری در کشور بودیم، عنوان کرد: پارسال بیش از ۱۱هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری زمین برای فعالان اقتصادی منعقد و حدود پنج هزارهکتار زمین نیز برای بنگاه های تولیدی اختصاص یافت که به صورت مرتب این واحدها با این هدف که هر چه سریع تر منجر به تولید شوند رصد و کنترل می شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این بسته توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان، فناوری بالا و شرکت هایی که نسبت به افزایش داخلی سازی محصولات اقدام می کنند، شده که بر اساس آن تخفیف ۱۰ درصدی در ابتدا برای آنها قایل و در ادامه بهترین اراضی را واگذار خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز