مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان:

کتابخانه های خرم آباد پاسخگوی نیاز مردم نیست / لزوم بهره برداری از کتابخانه مرکزی و کتابخانه معلم

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۳:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۷۲۴۹
کتابخانه های خرم آباد پاسخگوی نیاز مردم نیست / لزوم  بهره برداری از کتابخانه مرکزی و کتابخانه معلم
فرشته طهماسبی گفت: با توجه به جمعیت شهر خرم آباد تعداد کتابخانه های موجود پاسخگو نبوده و مردم خواستار توسعه فضاهای کتابخانه ای هستند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ طهماسبی در دیدار با رضا بیرانوندرئیس شورای اسلامی خرم آباد که با هدف رفع مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی انجام گرفته بود ،اظهارکرد: با توجه به جمعیت شهر خرم آباد تعداد کتابخانه های موجود پاسخگو نبوده و مردم خواستار توسعه فضاهای کتابخانه ای هستند. بهره برداری از کتابخانه مرکزی و کتابخانه معلم می تواند بخشی بزرگ از این کمبودها را در شهر خرم آباد جبران کند.

اوبا اشاره  به محدودیت های مالی دولتی جهت تعریف پروژه جدید،افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی این آمادگی را دارد در صورت واگذاری ساختمان واجد شرایط  ایجاد کتابخانه به ویژه در مناطق محروم شهر خرم آباد از سوی شهرداری، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام نماید.

طهماسبی  به برگزاری برنامه های فرهنگی اجرا شده توسط کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی علاوه بر رسالت اصلی خود، فعالیت های فرهنگی متنوع و متعددی انجام می دهند و عموم مردم بدون هیچ محدودیتی می توانند از این مراکز استفاده کنند.

او بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی با کیفیت، نیازمند داشتن اعتبار مالی مطلوب بوده و این در حالی است که سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری مهم ترین راه تامین منابع مالی این نهاد عمومی است. از این رو انتظار می رود طرح سیستمی شدن پرداخت این سهم بزودی توسط شهردای خرم آباد محقق گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز