شهردار اصفهان:

اولویت نخست شهرداری تکمیل خط دو مترو است

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۹:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۵۷۷۳
شهردار اصفهان ضمن بازدید از ایستگاه های مختلف در حال ساخت خط دو قطار شهری اصفهان از نزدیک در جریان آخرین تحولات و پیشرفت های این پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی قاسم زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به ایستگاه های در حال ساخت خط دو مترو آمدیم تا از نزدیک شاهد زحمت عزیزانی باشیم که به سختی مشغول کار هستند اما تلاش آنها دیده نمی شود، اظهار کرد: پیشرفت های بسیاری در عملیات احداث خط دو مترو شاهد هستیم که نویدبخش این است که طی این دوره 4 ساله بتوانیم شاهد پیشرفت نهایی کار و بهره برداری خط دو مترو باشیم.

وی تصریح کرد: بیشتر ایستگاه های خط دو تا 80 یا 90 درصد پیشرفت داشته است و قرار بر این است تا ایستگاه ها قبل از رسیدن تونل ها آماده شود، این تدبیر بسیار خوبی بوده که در ساخت خط دو مترو لحاظ شده و باعث می شود مشکلات بعدی پیش نیاید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در ساخت خط دو مترو شیوه های جدیدی به کار گرفته شده که باعث می شود خیابان های سطح شهر دچار ترافیک نشده و با مشکلات بسیاری مواجه نشوند، افزود: اولویت عمرانی ما در پروژه های عمرانی شهر ابتدا مترو و سپس رینگ چهارم و حلقه حفاظتی شهر اصفهان است. هر دو این موارد به تسهیل رفت و آمد کمک کرده، باعث کاهش آلودگی هوای شهر شده و در نهایت به آرامش شهروندان منجر می شود.

عملیات اجرایی همزمان 16 ایستگاه خط دو رکوردی مختص به اصفهان است

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از مجموع 16 ایستگاه اولویت نخست خط دو قطار شهری، در حال حاضر 13 ایستگاه در حال احداث است که امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده با حمایتی که از سوی شهرداری اصفهان انجام می شود کلنگ سه ایستگاه بعدی را نیز به زمین بزنیم.

محمدرضا بنکدار هاشمی تصریح کرد: در هیچ شرایط و هیچ زمانی در هیچ یک از شهرهای ایران به طور همزمان عملیات اجرایی 16 ایستگاه انجام نشده است که این موضوع رکوردی برای شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 8 و نیم کیلومتر حفاری مکانیزه با دستگاه های تی بی ام داشته ایم که این موضوع نیز رکورد جدیدی برای شهر اصفهان محسوب می شود، گفت: با حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بسیار امیدواریم طی این دوره مدیریت شهری کل خط دو مترو را به جمع بندی و بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان، پیشرفت خط دو مترو را 30 درصد اعلام کرد و افزود: بسیار امیدوارم طی این دوره 4 ساله مدیریت شهری و با حمایت های لازم 70 درصد مابقی را به سرانجام برسانیم.

 

نظر شما