اولین جشنواره آشپزی با قارچ دراصفهان برگزار شد/ تولید سالانه ۱۳ هزارتن قارچ دراصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۲۱:۵۸:۵۹
کد خبر: ۸۹۱۷۹۸
اولین جشنواره آشپزی با قارچ دراصفهان برگزار شد/ تولید سالانه ۱۳ هزارتن قارچ دراصفهان
نخستین جشنواره آشپزی با قارچبا حضور 450 شرکت کننده به میزبانی اصفهان برگزار شد.

به گزارشخبرگزاری برنا دراصفهان، در  نخستین جشنواره آشپزی با قارچ اصفهان که با حضور اعضای انجمن صنفی قارچ ایران، انجمن صنفی تولید کنندگان قارچ اصفهان،فرمانداران مبارکه و شرق اصفهان برگزار شد،450  داوطلب خانم و آقا هنر آشپزی خود را به نمایش گذاشتند و پس از داوری به نفرات اول تا سوم  سکه بهار آزادی و به 5 منتخب جایزه نقدی یک میلیون تومانی و به نفرات برگزیده  10 کارت هدیه 500 هزار تومانی اهدا شد.

 رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران در این جشنواره به رتبه ششم ایران در تولید قارچ جهان اشاره کرد و گفت:سرانه مصرف قارچ خوراکی در ایران بین 1.2 تا 1.5 کیلو برای هر نفر  است که نسبت به سایر کشورها در رتبه پایینی قرار دارد.

حسن افشاربا اشاره به اینکه کشور ایران در تولید قارچ در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد،گفت: یکی از مشکلات ما در بخش معرفی این محصول و نوع پخت  انواع غذاها  با این محصول است که  به همین منظور تصمیم به برگزاری جشنواره های سراسری در خصوص طبخ انواع غذا ها با قارچ گرفتیم تا بانوان بیشتر به ارزش غذایی و تنوع پخت غذا با این محصول بپردازند.

علیرضا الماسی، عضو انجمن صنفی قارچ ایران نیزدر این جشنواره با اشاره به اینکه از برگزاری این جشنواره دو هدف عمده را دنبال می کنیم،افزود: نخستین هدف ما از برگزاری این جشنواره یکی  افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و دیگری پایدار نمودن واحدهای تولیدی قارچ در سطح کشور است که تا کنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

 وی  ادامه داد: مصرف قارچ مانند انداختن یک سکه در صندوق پس انداز سلامتی است و موجب  شادی و نشاط در کهنسالی می شود.در کشورهای توسعه یافته همواره محصولات کشاورزی همچون قارچ بسیار مصرف و در سبد خانوار جای دارد.

عضو انجمن صنفی قارچ ایران تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره هافرهنگ استفاده از محصول قارچ در سطح کشور نهادینه می شود و به طبع آن اشتغال زایی  حاصل از افزایش واحدهای تولیدی نیز بیشتر شود.

وی درپایان گفت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان اصفهان سالیانه   13 هزارتن تولید قارچ خوراکی داریم که توسط  25 واحد صنفی فعال در این بخش تولید می شود که به لحاظ اشتغال زایی در بزرگترین تولید کننده قارچ اصفهان فقط 450 نفر مستقیما مشغول به کار و 2 هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

پیش از این جشنواره های آشپزی با قارچ در استان تهران و شهرستان ملارد برگزار شده بود.

 

 

نظر شما