نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس:

معاون وزیر سابق صمت نمایندگان را به مخالفت با وزارت بازرگانی ترغیب می‌کرد/ مجلس ۶ ماه است تعطیل شده‌/ نمایندگان در هیچ موضوعی وارد نمی‌شوند

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۲۳۷۱
معاون وزیر سابق صمت نمایندگان را به مخالفت با وزارت بازرگانی ترغیب می‌کرد/ مجلس ۶ ماه است تعطیل شده‌/ نمایندگان در هیچ موضوعی وارد نمی‌شوند
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس عملا 6 ماه است که تعطیل است و در هیچ زمینه‌ای نه اظهار نظر می‌کند و نه از آن مشورت می‌گیرند.

«فریدون احمدی»، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص موافقت نکردن نمایندگان با طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن اظهار کرد: این طرح به صورت ناگهانی در مجلس مطرح شد و اصلا فرصتی برای بحث و بررسی نبود.

او افزود: از زمان انتخابات تاکنون مجلسی وجود ندارد و در اولین جلسه علنی که در سال جدید برگزار شد، ناگهان ما دیدیم این موضوع وارد دستور صحن شده است.

احمدی درباره رایزنی‌های وزارت صمت برای مخالفت با طرح تفکیک، با اشاره به اینکه وزیر صمت هیچ رایزنی برای موافقت مجلس با نمایندگان نکرد، توضیح داد: چون در تجربه قبلی یکی از معاونان وزیر سابق صمت به رایزنی‌هایی با نمایندگان برای عدم تفکیک برخلاف سیاست دولت پرداخته‌ بود و برکنار شد، دیگر این وزارتخانه مجددا به موضوع تفکیک یا عدم تفکیک وزارت بازرگانی ورود نکرد.

او ادامه داد: مجلس به حرف وزرا عمل نمی‌کند بلکه رای خود را می‌دهد ولی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصولا با تفکیک مخالف بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: کمیسیون اصلی رسیدگی و بررسی درباره موضوع تفکیک وزارتخانه صمت، کمیسیون اجتماعی است و کمیسیون صنایع، کمیسیون فرعی بود.

مجلس درباره قیمت‌گذاری خودرو ورود نکرد

احمدی که پیش از این به اتهام «اخلال در بازار خودرو» بازداشت شده بود، در پاسخ به این سوال که مجلس در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو و مشکلات این بازار ورود کرد یا خیر، اظهار کرد: هیچ مشورتی با مجلس نشد چون این مجلس عملا تمام شده و محلی از اعراب ندارد ومشورت با نمایندگان کنونی هم دیگر خاصیتی ندارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نمایندگان هنوز به عنوان نماینده مردم در مجلس مشغول فعالیت بوده و حقوق دریافت می‌کنند، آیا تعطیل کردن امور کار درستی است، گفت: این اتفاق خوبی نیست اما متاسفانه در حال حاضر شرایط مجلس به همین صورت است و حتی لایحه بودجه که یکی از مهم‌ترین لوایح کشور است هم در مجلس مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز