افزایش ۸ درصدی مصرف محصولات فولادی در کشور

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۰:۲۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۶۵۶۴
افزایش ۸ درصدی مصرف محصولات فولادی در کشور
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام‌کرد: میزان مصرف محصولات فولادی در کشور در فروردین ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش یافت.

به گزارش برنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، براساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نخستین ماه امسال یک میلیون و ۵۲۱ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور مصرف شد.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود.
همچنین در ماه فروردین امسال، ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) در کشور مصرف شد که در مقایسه با میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تن)، حاکی از رشد هفت درصدی است.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف آهن اسفنجی
برپایه این گزارش، میزان مصرف آهن اسفنجی نیز در نخستین ماه ۱۴۰۰ با ۱۳ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار تن بود.

 در فروردین‌ماه امسال ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور در نخستین ماه ۱۴۰۰، نزدیک به یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن بود. میزان تولید این محصولات در کشور در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن بود.

میزان تولید آهن‌اسفنجی نیز با رشد ۱۵ درصدی در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۶۲۶ هزار تن)، به سه میلیون و ۲۶ هزار تن رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز