نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تداوم و تقویت قدرت نظام و جامعه درگرو شور و شکوه سنگرهای نماز جمعه است| هدایتگری و راهبری فرهنگی و سیاسی ائمه جمعه در کشور

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۱۹۶۶
تداوم و تقویت قدرت نظام و جامعه درگرو شور و شکوه سنگرهای نماز جمعه است| هدایتگری و راهبری فرهنگی و سیاسی ائمه جمعه در کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه سنگرهای نماز جمعه تریبون نظام و ولایت هستند، گفت: اگر می‌خواهیم این نظام همچنان تداوم یافته و روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود و دین در همه رگه‌های جامعه جریان یابد باید این سنگرهای دشمن‌شکن و تربیتی همواره پربار و پرشور و باشکوه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه اسفراین به تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مشروعیت نظام ما به امامت و ولایت است و همه مسئولان در همه ارکان نظام و نهادها نیز مشروعیت خود را از ولایت می‌گیرند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری ولایت و حضور مردم به ثمر رسید و در بیش از چهار دهه گذشته نیز نظام اسلامی ما به برکت نعمت امامت و ولایت هر روز قوی‌تر و محکم‌تر در برابر دشمنان خود ایستاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: مقام معظم رهبری که نسبت به همه ما ولایت دارند مبین و تبیین‌کننده مسیر حرکت نظام و شعارهای دینی و اسلامی هستند؛ به همین دلیل معظم له در تنگناها، گرفتاری‌ها و بحران‌ها به‌صورت ویژه ورود کرده و مسیر را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: در شهرها و استان‌ها ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه تجلی نظام و مبلغ بیانات رهبری هستند که باید شعار نظام و انقلاب و مسیر را نشان دهند؛ ازاین‌رو اگرچه در ظاهر ائمه جمعه مسئولیت اجرایی ندارند؛ اما تکالیفی که بر عهده این مجموعه گذاشته شده، بسیار سنگین است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا سنگرهای مساجد و نماز جمعه تریبون نظام و ولایت هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم این نظام همچنان تداوم یافته و روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود و دین در همه رگه‌های جامعه جریان یابد باید این سنگرهای دشمن‌شکن و تربیتی همواره پربار و پرشور و شکوه باشد.

وی ادامه داد: برای نیل به این هدف لازم است همه آحاد مردم و گروه‌ها و مسؤولان در نمازهای جمعه حضور یابند که این تکلیف دینی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نباید به‌گونه‌ای باشد که همیشه عده خاصی به نماز جمعه بیایند و دیگران نیایند؛ بلکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که همه افراد اعم از اقشار مختلف مردم و مسؤولان به سنگرهای نماز جمعه بیایند.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات یاور سکان‌دار کشتی نظام هستند و وقتی سنگر نماز جمعه گرم و پرشور باشد نظام از مسیر خود منحرف نشده و حرکت آن در راستای حصول به اهداف عالیه تداوم می‌یابد.

 

هدایتگری و راهبری فرهنگی و سیاسی از مهم‌ترین رسالات ائمه جمعه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از تکالیف مهم ائمه جمعه هدایتگری و راهبری فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: بر این اساس همه نهادهای فرهنگی و مذهبی و فعالین دینی باید به امام‌جمعه نگاه کنند؛ زیرا امام‌جمعه، امام شهر و منطقه بوده و از جانب ولی امر جامعه اسلامی منصوب شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: البته باید اشکالات و ایرادات به‌صورت محترمانه بیان شود؛ اما درمجموع لازم است همه فعالان و نهادهای فرهنگی و دینی به انگشت اشاره امام‌جمعه نگاه کنند تا فرهنگ جامعه بالنده‌تر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در حوزه سیاسی نیز ائمه جمعه کلیت مسیر را نگاه کرده و مراقبت می‌کنند که خدای‌ناکرده بخشی از جامعه به خطا نرود و اگر در جایی اشکال و اشتباهی دیدند مشفقانه آن را در خطبه‌ها تذکر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در هدایت‌های سیاسی خود مسیر کلی انقلاب و دین و نظام را بر اساس قرآن و روایات و رهنمودهای امامین انقلاب برای جامعه تبیین می‌کنند، درواقع اگر امام‌جمعه نقدی می‌کند از سر دلسوزی نظام و دین و مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش حمایتی ائمه جمعه در مشکلات جامعه و استان و شهرستان، اظهار کرد: ائمه جمعه با بسیج مردم و به‌صورت جهادی به صحنه آمده تا مشکلات حل شود و تاکنون نیز همیشه دوشادوش مسئولان در راستای رفع گرفتاری و مشکلات مردم گام برداشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع هفت توصیه کلان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای چله دوم انقلاب، بدون نقش‌آفرینی ویژه ائمه جمعه و روحانیت محقق نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید ائمه جمعه و جماعات با اهتمام نسبت به این نقش ویژه، رسالت خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند.

گفتنی است، در این مراسم با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، حجت‌الاسلام محمد موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید اسفراین معارفه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز