پیام تسلیت سفیر ایران در فرانسه در پی درگذشت «ژان کلود کریر»

۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - ۱۴:۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۵۳۲۸
پیام تسلیت سفیر ایران در فرانسه در پی درگذشت «ژان کلود کریر»
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در پیامی نوشت: درگذشت ژان-کلود کریر نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلم نامه نویس و بازیگر شهیر فرانسوی و سردبیر مجله فمی و یکی از داوران پیشین جشنواره کن را به مردم و جامعه هنری سینمایی فرانسه، به ویژه همسر گرامی، دانشور و نویسنده ایرانی سرکار خانم نهال تجدد تسلیت گفته و برای او آرزوی صبر و بردباری می نمایم.

به گزارش برنا، در پیام توییتری بهرام قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، آمده است:

درگذشت ژان-کلود کریر نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلم نامه نویس و بازیگر شهیر فرانسوی و سردبیر مجله فمی و یکی از داوران پیشین جشنواره کن را به مردم و جامعه هنری سینمایی فرانسه، به ویژه همسر گرامی، دانشور و نویسنده ایرانی سرکار خانم نهال تجدد تسلیت گفته و برای او آرزوی صبر و بردباری می نمایم. بی شک نام و یاد و خاطره او برای همیشه درکنار تمامی دوستداران او خواهد بود.

او اگرچه شهرت واقعی اش را مدیون فیلمنامه نویسی اش بود اما نویسندگی، تدریس و بازیگری برجسته نیز بشمار می آمد. ازکارهای جذاب ژان کریر تنظیم نمایش نامه ای براساس کتاب منطق الطیر عطار نیشابوری، شاعر ایران زمین ما است که پیتر بروک کارگردان مشهور تئاتر آن را به روی صحنه برد. این نمایش نامه و کتاب تحت عنوان مجمع مرغان به فارسی نیز ترجمه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز