عمران‌خان:

افکار عمومی جهان در حال تغییر به نفع ملت فلسطین است

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۰:۴۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷۳
افکار عمومی جهان در حال تغییر به نفع ملت فلسطین است
نخست وزیر پاکستان گفت: افکار عمومی جهان در حال تغییر به نفع ملت فلسطین است و یک وضعیت خوشایند برای حل منصفانه این مساله و فشار بر قدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی برای توجه به حقوق فلسطینیان آغاز شده است.

به گزارش برنا؛ از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» روز جمعه در پیامی به مناسبت بزرگداشت روز همبستگی با مردم فلسطین، از مردم پاکستان برای حضور گسترده در تظاهرات امروز در شهرهای مختلف این کشور قدردانی کرد و گفت: حمایت‌های ما از فلسطین و تامین حقوق آنان ادامه خواهد یافت.

وی با یادآوری تشدید خشونت‌ها در غزه پس از بی حرمتی صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی در روزهای پایانی ماه مبارکرمضان، اخراج فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح و آغاز حملات هوایی اسرائیل، افزود: نگاه جهان و افکار عمومی به فلسطین و رویکرد اسرائیل در مقایسه با ۳ دهه اخیر تغییر کرده تا جایی که امروز در کشورهای حامی اسرائیل و حتی در داخل آمریکا نیز از تهاجم رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطین به شدت انتقاد می‌شود.

عمران‌خان اظهار داشت: من یک شروع جدید را مشاهده می‌کنم، افکار عمومی جهان بیدار شده و در حال توجه ویژه به حقوق مردم فلسطین است، یک شروع خوشایند که به زودی آزادی فلسطین را رقم می‌زند.

وی افزود: افکار عمومی جهان به نفع فلسطین در حال تغییر است و آنان حتی آن دسته از کشورهای قدرتمند که از اسرائیل حمایت می‌کنند را تحت فشار قرار می‌دهند و از این طریق مسیر حل منصفانه مساله فلسطین هموار خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: آن روز نزدیک است که مردم فلسطین به حقوق مسلم خود از جمله داشتن کشور آزاد و مستقل دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: موضع پاکستان درباره اسرائیل از زمان تشکیل این رژیم روشن و قاطع است، ما مطابق با اندیشه‌ها و خط مشی تعیین شده توسط "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان متعهد به حمایت از فلسطین در برابر ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش ایرنا، «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان و دیگر شهرهای این کشور روز جمعه شاهد خروش مسلمانانی بود که از زمان آغاز تهاجم دشمن صهیونیستی به غزه و عملیات کشتار مردم فلسطین، دست به اعتراض زده و امروز نیز این راهپیمایی‌های سراسری همزمان با برقراری آتش بس در غزه پس از جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی، با حضور مقام‌های ارشد دولت، رهبران سیاسی، نمایندگان مجالس، رهبران احزاب مخالف، پیر و جوان، زن و کودک برگزار شد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز